Gå til innhold

M3 Style fangersett til E90


petersiket
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg vurderer å kjøpe fangersettet som er på GS bildeler. (https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e90n-sedan-316d/tilbehor-spoilere_stotfangere-komplett_styling/m3_pakke_e_90_m3_style_fangersett_ste90_7_9316__1559574)

Det eg lurer på er følgande:

- Kor mykje koster det å lakkere delane?

- I beskrivelsen står at dei har ferdig laga eksos, blir det sendt med setten eller det må kjøpast separert? 

- Må vel bygge om eksosen då? eller er det bare sånn ende som eg kan skru på ?

- Er det vanskelig å montere delane?

- Eg har gørftelys på bilen, kan det skape noke trøbbel med dinna type fangeren? 

- Er det bra kvalitet? 

 

Eg har forsøkt å få info på disse BMW grupper på Facebook med fint lite suksess, så eg håpa at det er noken her som kan hjelpe meg med dette. 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, petersiket skrev:

Hei.

Eg vurderer å kjøpe fangersettet som er på GS bildeler. (https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e90n-sedan-316d/tilbehor-spoilere_stotfangere-komplett_styling/m3_pakke_e_90_m3_style_fangersett_ste90_7_9316__1559574)

Det eg lurer på er følgande:

- Kor mykje koster det å lakkere delane?

- I beskrivelsen står at dei har ferdig laga eksos, blir det sendt med setten eller det må kjøpast separert? 

- Må vel bygge om eksosen då? eller er det bare sånn ende som eg kan skru på ?

- Er det vanskelig å montere delane?

- Eg har gørftelys på bilen, kan det skape noke trøbbel med dinna type fangeren? 

- Er det bra kvalitet? 

 

Kan prøve å svare på noe av det. Eier ikke E90 så vet ikke så altfor mye. 

Vil anslå at det vil koste mellom 4,5k - 7k å lakkere settet. Alt etter kvalitet på arbeid og om får kvittering eller ei (svart).

Eksosen følger ikke med. Det må kjøpes ekstra og koster over 9000. Link Du ser på bildet hva som må skrues av/på.

Kvaliteten er nok som på hvilke som helst andre PP-plast fangere. Det er samme kvalitet på disse som på alle ettermarked M-sport fangere som leveres til de fleste BMWer. Det kan nok være at du må tilpasse litt for å oppnå bra passform, om du ender opp med å kjøpe.

Vil avslutte med å si at dersom du har en 316d(som det står i profilen) vil det fort være litt overkill å kjøpe et sånt sett og montere, det vil heller ikke øke verdien på bilen. Det er dessuten(i mine øyne) finere med original M-sport fangere. Det vil nok lønne seg mer å bruke pengene på felger og et bra understell(coilovers), men det er selvfølgelig ditt valg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takk for kjapp svar. 

Ja eg har 316D. Eg vurderer det men eg er enig med det du skrive. Eg har ikkje noko M-sport deler på bilen og er egentlig ein standard utgave, eg prøve ikkje å øke verdien vil bare få bedre "look" på bilen :D

Eg har brukt ein del penger på ny bremser og lakkerte felgene og, coilovers er noke eg har tenkt å kjøpe og etterkvart. Men eg syns at bilen har ikkje så "badass" look verken framme eller bak, syns at ein kan sjå veldig masse av nedre delen bak på bilen, kunne gjerne hatt bakfanger som går litt lenger ned, eller anna type eksos isteden for oval, men som eg har skjønt så det er sveisa heile veien untatt den "stubben" som stikker ut. Det eg har lyst å endre på er egentlig bak og frontfangeren, eksosen eventuelt. Eg har prøvd å leite etter deler men eg er litt grønn på det egentlig. Veit du  om sider som selger M-sport fangere anna ein GS bildeler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, petersiket skrev:

Hei.

 

Takk for kjapp svar. 

Ja eg har 316D. Eg vurderer det men eg er enig med det du skrive. Eg har ikkje noko M-sport deler på bilen og er egentlig ein standard utgave, eg prøve ikkje å øke verdien vil bare få bedre "look" på bilen :D

Eg har brukt ein del penger på ny bremser og lakkerte felgene og, coilovers er noke eg har tenkt å kjøpe og etterkvart. Men eg syns at bilen har ikkje så "badass" look verken framme eller bak, syns at ein kan sjå veldig masse av nedre delen bak på bilen, kunne gjerne hatt bakfanger som går litt lenger ned, eller anna type eksos isteden for oval, men som eg har skjønt så det er sveisa heile veien untatt den "stubben" som stikker ut. Det eg har lyst å endre på er egentlig bak og frontfangeren, eksosen eventuelt. Eg har prøvd å leite etter deler men eg er litt grønn på det egentlig. Veit du  om sider som selger M-sport fangere anna ein GS bildeler? 

Koed har M-sport fangere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre litt av samme jobb som du tenker på med å bytte fanger foran og bak pluss sideskjørt. Jeg kjøpte orginal m-sport pakke fra GS bildeler. Rask levering og god pris.  Når det gjelder lakkering så spørs det litt på hva du gjør selv. Hvis du skal sette bort hele jobben med demontering og montering og lakkering så må du nok regne med 10k på et seriøst verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Eg tenkte at eg kunne de-/montere det sjøl, det er kun lakkering eg vil at det skal gjerast på ein sikkelig måte. Eg har sjekka både koed og GS men eg finne ikkje noko M-sport fanger framme eller bak det er kun disse M3 style fangere. Eg har ein 316d E90, 2010 modell. Kva type bimmer har du då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...