Gå til innhold

Navn på felg + retting av skade


Brian
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en skade på ene sommerfelgen som fulgte med bilen. Vet noen hvilken felger dette er, og om det er mulig og kjøpe disse noe sted evt? 

Har noen formening om det er mulig og rette skaden uten at det blir uhorvelig kostbart? Eller er det bare og finne ny felg? 

felg 1.jpg

felg 2.jpg

felg 3.jpg

felg 4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den delen som har fått mest skade ser ut som en pyntering. Er vell typiske kinafelger dette tror jeg, prisen for å rette 1 felg er nok snart høyere enn verdien på alle 4 felgene. 

 Dersom det er en pyntering, så er det nok bare å ta den av, enten for å prøve å rette den eller bare kjøre uten ( og eventuelt polere opp kanten innenfor eller lakke den) Dem er somregel bare rundt 1mm, så chromebelegget sprekker somregel bare av med en gang man begynner å rote med dem. 

Ser ut som selve felgen har fått seg en liten smell, men det ser ut som at det er så lite at det bare er å pusse over, evt slå den litt inn. Med mindre du har merket noe vesentlig vibrasjon er den nok relativt rett. Kan prøve å ha den i balanseringsmaskin, da ser du om det er mye galt. men slike felger bruker somregel å bli skeive med en gang uansett, så må ikke være altfor kresen. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5a53bbe935ca2_felg5.thumb.jpg.e9e2cf803666df39d8b7539708aaff62.jpg

Holder minst en sesong til de dekka der :-) Tenkte jeg skulle sjekke opp dette da jeg må bestemme meg om jeg skal fikse disse og sette på nye dekk eller skaffe noe annet. Er ingen kast eller noe galt med felgen etter som jeg har merket, bare sinnsykt irriterende og se på.

Var ikke enkelt og finne noe, men jeg tror jeg har kommet frem til at det er SSW Phantom eller S076 som det står på felgene. Men det står også made in thailand, så dette er kanskje noe kopi av SSW? Kjenner ikke til hvor SSW produserer felger.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SSW er Thailandsk og derfor også produsert i Thailand. Kjenner ikke godt til SSW, annet enn at det har dukket opp her en sjelden gang på kjøp og salg. Du får vurdere om det er vits i å rette opp. Selv om det kanskje ikke direkte er kopifelger er designet hentet fra en felg. I dette tilfellet E46 M3(se bildet i bunn). Jeg tenker kvaliteten er litt deretter og ville kanskje kjøpt nye :) Du finner mye bra brukt på finn til en overkommelig pris. :)

5a53bf018eb12__20.jpg.cf72f370b52a4ced0cc5d1920068c7eb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve og sjekke pris for og rette, så får jeg vurdere det utifra det. Skrik ut om noen vet om noen i midt norge som er flinke på slikt. Men må vel kanskje regne med det lander på 2-3 lapper for og rette sikkert? 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=111564113&fks=111564113

Disse zitofelgene så også utrolig lik ut synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...