Gå til innhold

Kjøp av BMW E39


ChrisP
 Share

Anbefalte innlegg

Tusen takk for gode svar alle sammen! Nå har det seg sånn at budsjettet mitt er rundt 20k så jeg er klar over at det blir litt skruing  til den prisen. Fant en 528ia 99 mod som er gått rundt 230k i Bodø, eu godkjent til 2019 og greit med utstyr. Så slo til på den og skal hente neste helg siden den var så nært Lofoten :) Eier sier at den bruker litt olje og at abs lyset lyser pga. dårlig kontakt i ledninger under førersete. Ny toppakning og pakning til oljefilterhuset følger med så det blir bytte av det rimelig kjapt, så får jeg se om jeg finner mere som må skiftes etterhvert :) Så nåå gleder jeg meg som en unge til å bli eier av en e39, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med og ha kommet deg bort fra folkevogn.

Ble den virkelig godkjent med at ABS lampen lyser? Tviler uansett på at det er dårlig kontakt under setet, er vel mere sannsynlig at det er en dårlig ABS sensor.

Airbaglampen derimot kan være dårlig kontakt under setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abs lyser ikke på grunn av dårlig kontakt under setet. Kan være sensor på hjula i værste fall modulen i motorrommet siden dette er en 99 modell med TU så kan det være tilfelle. Olje drikking er ikke vanlig problem, nesten samtlige m52/m54 bruker olje. Det spørs hvor mye olje den bruker. 

Gratulerer med ny bil, og med riktig motor 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Rune-K skrev:

Gratulerer med og ha kommet deg bort fra folkevogn.

Ble den virkelig godkjent med at ABS lampen lyser? Tviler uansett på at det er dårlig kontakt under setet, er vel mere sannsynlig at det er en dårlig ABS sensor.

Airbaglampen derimot kan være dårlig kontakt under setet.

Skriveleif av meg hehe, mente airbagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...