Gå til innhold

Trailer indicator failure?


520dlier
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Igår dukket det opp et aldri så lite problem med min 520d stasjonsvogn ifra 2011. Under kjøring kom denne feilmeldingen opp "trailer indicator failure" med bilde av hengerfestet og et lys. Feilmeldingen er oppe en stund før den forsvinner, for så å komme tilbake igjen. Når jeg skal blinke til venstre blinker lyset normalt et par ganger før det automatisk går over til minst dobbel hastighet. I tillegg har parkeringssensoren bak koblet ut. Er bilde av et hengerfeste bak bilen når jeg skal rygge, men ingen gult/grønt/rødt lys når jeg nærmer meg en vegg.  Foran funker sensorene greit. Jeg har manuelt avtagbart hengefeste som ble montert for 1,5 år siden.

 

Det er mye snø der jeg bor men tviler på at snø på sensorene kan ha noe med dette å gjøre? Har børstet etter beste evne. Hva tror dere? Se bilde.

IMG_6778.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trailer indicator light er feil på blinklys på henger. Da blinker lysene dobbelt så fort. Sjekk kontakt med henger og om ledningsnett/pærer på henger er komplett. Kjører du UTEN henger og dette kommer opp er det koblingsfeil en plass. Bilen tror du har henger tilkoblet. PDC slår ikke ut på elementer bak når man har henger tilkoblet og om du ikke har henger og rygger mot en vegg tror bilen igjen at henger er på. Foran funker de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...