Gå til innhold

Gåen knirkeforing?


odinalfred
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Min e90 knirker noe fælt, spesielt når jeg kjører over humper eller bilen gynger. Nå er det kommet så langt at den minste lille gynging får det til å knirke noe fælt. Er spesielt bake på begge sider lyden kommer fra. Mistenker gåen knirkeforing og ser jo at dette er ett kjent problem med disse bilene. Er dette noe jeg burde bekymre meg over? Har hørt at folk har slitt med slitasje på innersia av dekka når knirkeforingen begynner og bli dårlig, eller er dette bare tull? Har hverken tid eller rette verktøy for å presse ut foringene med, noen som vet hva verksted tar for å fikse dette? (Eventuelt noen her i Nordland/troms som kunne tatt på seg jobben mot betaling?)

Imens jeg venter på at jeg får fiksa dette, er det noe jeg kan gjøre for å stoppe den fæle knirkinga? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er riktig som du sier :) Er knirkeforingen, og det sies at når den er gåen så vil du med tiden slite skeivt, så bør byttes :)

En fiks for å fjærne knirkelyden er å lage et hull i gummi foringen, og fylle på med masse grease av en eller annen sort, og deretter tette igjen med pakningstoff eller Tec7.

Har gjort dette på en E61, og lyden forsvant relativt fort :) Men foringene bør byttes når du har mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Daniel. skrev:

Er riktig som du sier :) Er knirkeforingen, og det sies at når den er gåen så vil du med tiden slite skeivt, så bør byttes :)

En fiks for å fjærne knirkelyden er å lage et hull i gummi foringen, og fylle på med masse grease av en eller annen sort, og deretter tette igjen med pakningstoff eller Tec7.

Har gjort dette på en E61, og lyden forsvant relativt fort :) Men foringene bør byttes når du har mulighet.

Prøvde meg på det du skrev. Håper jeg kutta opp rett foring, er den som står inni der nede på bilde. Kutta bare opp gummien på ene sia å spraya inn silicone smørespray til det tøyt ut. Ble noe bedre, men lyden er der enna. Lurer på om jeg skulle ha kutta opp begge gummipakningene på denne ene foringa. Kutta som sagt opp bare en å spraya. 

 

Er ikke mitt bilde, henta det på google. 

post-80559-0-12593000-1398432666_thumb.jpg

Endret av odinalfred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, odinalfred skrev:

Prøvde meg på det du skrev. Håper jeg kutta opp rett foring, er den som står inni der nede på bilde. Kutta bare opp gummien på ene sia å spraya inn silicone smørespray til det tøyt ut. Ble noe bedre, men lyden er der enna. Lurer på om jeg skulle ha kutta opp begge gummipakningene på denne ene foringa. Kutta som sagt opp bare en å spraya.

Foringen (integralforing) ser noelunde slik ut. Gummi på begge sider. Så gjør det på begge sider for sikkerhets skyld :) Men jeg ville brukt noe grease/fett. White grease funket.

sukjyt3na6jekmifvoih.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...