Gå til innhold

Kjøpe BMW m4


H.M-85
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter i et dilemma mellom 2 stk BMW m4 er som jeg vurderer å kjøpe, trenger derfor noen innspill fra dere. 
Her er det litt info vedr bilene.

2016 mod SAN Marino blue, km 33000. 
M performence titan eksos (komplett)
CS styling 

Bilen mangler Harman Kardon og Carbon lister innvendig(den har pianoblack med pealchrome list) ellers alt av utstyr foruten håndsydd dashbord. 

Bil nr 2 er en 2017 mineral grey, km 17000 
Denne er helt normal utvendig. 
Bilen er full utstyrt med alt innvendig i skinn og topputstyrt ellers. 

Prisene på bilene er ca det samme. Jeg sliter med en avgjørelse så jeg er åpen for innspill fra dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 

 

Når det kommer til stylingen er det noe jeg evt får de til og montere. Bilen blir lik som en BMW m4 cs. Foruten lyktene. Får og gjøre den spesiell.  

Det jeg tenker på er restverdien på bilene, den blå er jo i en unik farge BMW individuell color. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt 2017-modellen. Hadde jeg vært i markedet for en M4 hadde jeg foretrukket at denne såg ut som det den er - en M4. Ikke en M4 CS eller GTS eller andre spesialversjoner. La spesialversjoner være spesialversjoner. Av samme grunn liker jeg de forskjellige 911-versjonene som de er - ikke 911 C2 med GT3 RS optikk f.eks. 

Men det er mine tanker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får noe ekstra for at den ligner en CS når du skal selge. Personer som kjøper såpass dyre biler vil helst ha bilen original (slik den forlot fabrikken). At 2016 modellen har en Individual farge er så klart positivt sammenlignet med den standard grå fargen på 2017 modellen, men totalt sett (som forklart i postene over) vil 2017 modellen være det beste kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sant, CS stylingen vurderte jeg over m performance styling, det er vell hovedsak frontleppen som er forskjellig. Men jeg ser jo fordelen helt klart med en 17 mod, men den mangler facelift. 

Fort gjort og se seg blind uten noen andre innspill. Takk for svar:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for 2017 modellen, nyest bil med færrest kilometer har alt å si på en M bil. Jo mindre den har gått jo mindre har den blitt grisekjørt. Også dropp CS stylingen, ikke putt på noe uoriginalt på en bil som dette. Da går du heller for M Performance 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, H.M-85 skrev:

Hei,

Jeg sitter i et dilemma mellom 2 stk BMW m4 er som jeg vurderer å kjøpe, trenger derfor noen innspill fra dere. 
Her er det litt info vedr bilene.

2016 mod SAN Marino blue, km 33000. 
M performence titan eksos (komplett)
CS styling 

Bilen mangler Harman Kardon og Carbon lister innvendig(den har pianoblack med pealchrome list) ellers alt av utstyr foruten håndsydd dashbord. 

Bil nr 2 er en 2017 mineral grey, km 17000 
Denne er helt normal utvendig. 
Bilen er full utstyrt med alt innvendig i skinn og topputstyrt ellers. 

Prisene på bilene er ca det samme. Jeg sliter med en avgjørelse så jeg er åpen for innspill fra dere :D

Jeg er i markedet for en slik bil selv, riktignok M3 da jeg trenger de ekstra dørene. Hvorfor man skal hive så mye styling på disse skjønner ikke jeg, spesielt om du tenker på annenhåndsverdi. Var nylig en M4 med noe ac schnitzer greier som lå ute i evigheter - umulig å få solgt. Jeg hopper i hvertfall over alle som er tuklet med. Skinntrukket dashbord er også et must synes jeg. Carbonlistene i interiøret kan man jo evt bytte til om bilen ikke har dette. 

Av de to du nevner fremstår nr 2 som det åpenbare valget. Nr 1 har riktignok en flott farge, men den mangler jo da eksempelvis H/K-lyd - utrolig nok i en slik bil. Den har heller ikke skinntrukket dashbord. Opplevd kvalitet i kupeen er noe helt annet når dette utstyret er på plass. Nr2 har også gått betydelig kortere, så denne er en nobrainer spør du meg. Mineralgrå er en veldig fin farge det også. Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok 2017 modellen hvis den er strøken, jeg har sett på mange å det er helt utrolig hvordan folk kan behandle så dyre biler så dårlig. Det er ikke så lett og finne den riktige som har alt. 

Hvilken årsmodell, km vurderer du Ranger? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, H.M-85 skrev:

Det blir nok 2017 modellen hvis den er strøken, jeg har sett på mange å det er helt utrolig hvordan folk kan behandle så dyre biler så dårlig. Det er ikke så lett og finne den riktige som har alt. 

Hvilken årsmodell, km vurderer du Ranger? 

 

Håper å finne en Lci2 Competition. Men, som du sier, ikke så lett å finne "den perfekte". Får se hva som dukker opp utover våren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
15 timer siden, H.M-85 skrev:

Takker:) har du funnet m3?

Tja, funnet og funnet. Endte opp med å bestille ny M3 Competition, mineralgrå og full svart merino skinn innvendig. Alt utstyr utenom keramiske bremser, TV, active protetcion og lane assist (har prøvd, men endte alltid opp å skru den av uansett). Og 3 år serviceavtale. Balla litt på seg det der, men det blir en veldig fin vår og sommer da :) Fått produksjon i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...