Gå til innhold

E39 Starter ikke da den er kald??


Frk.Autovern
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 97 E39 som ble byttet motor på. Da det er varmt stater den lett. Håpløs da den er kald (men var garasje starter den). Kan stå å skinne starteren opp til 30 min før den hoster seg i gang. Stopper jeg den etter et min starter den lett igjen. Noen som har vært borti dette? Eller vet hva det kan være? 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut pluggene og sjekk om det er olje på de. 

Om det er det, sannsynligvis oljelekkasje grunnet gammel toppdekselpakning.  Enkel jobb, bytt toppdekselpakning. Bytt plugger. 

Mindre sannsynlig men mulig, dårlige ventilpakninger, litt verre jobb da du må ta ut kamakslene for å komme til men det finnes produkter som hjelper på å tette ventilpakninger. 

 

Grunnen til at jeg tror det kan være noe slik er pga slik du beskriver det. Når motoren er driftsvarm så fordamper oljen lett og er med i forbrenningsprosessen. Når motoren er kald blir drivstoffblandingen for mettet og den klarer ikke tenne like lett. Seff bør du ta en diagnose aller først men om det var eks. veivhussensor ville motoren tent men så gått av med en gang grunnet en sikkerhetsfunksjon i motorhjernen. Den går ikke uten veivakselsensor så vidt jeg har erfart selv, kutter drivstofftilførselen etter noen sekund. Dette med forbehold om at vi snakker om en M52 motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...