Gå til innhold

Importere E34 - Erfaringer


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Hallois! 

Jeg har hatt lyst i mange år til å reise til Tyskland og finne meg en e34 eller noe annet. Trenger ikke være mer enn en 520i manuell, så lenge den tikker alle de andre boksene, men litt usikker på fremgangsmåte på såpass voksen bil. 

Er det noen her som har erfaring med å kjøpe bil fra tyskland som litt oppi årene? Og eventuelt kjøpe privat? Jeg er teknisk kyndig og vet fort om bilen er ok eller ikke, mer byråkratiet, forhandling om pris og annet jeg er nygjerrig på. Og hvordan er prosessen med vegvesenet på eldre biler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importerte en e28 for 5-6 år siden fra privat selger. Han hadde bestilt time på en TÜV-stasjon som ordnet alt av papirer og skilter. Det gikk veldig greit. Det er viktig at alle papirer (vognkort etc) følger med. Sjekk også vin-nummer. Vi skrev også en egen salgskontrakt med nesten korrekt pris (med tanke på mva og avgifter)

Har også handlet bil usett via firma i Tyskland. Firmaet og norsk fraktselskap tok seg av alt papirarbeidet.

Når jeg viste bilene på biltilsynet var de mest opptatt av papirene og vin-nummer. Ellers bare en enkel sikkerhetssjekk.

Det er vel egentlig ganske dyrt å handle fra Tyskland nå. Du kan vel ikke regne med å spare noe på dette, men det er kanskje ikke meningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent importerte en E34 for noen år siden, gikk veldig greit og smertefritt. Utvalget er jo vesentlig bedre og bilene er fine. De få E34ene som er noe å ha her er enten tullete dyre (den Alpina Allraden på Finn) eller rånervrak som er pusset opp billig i Polen med 350 000 km på tellern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...