Gå til innhold

Sapphire Black F31 320dX M-sport 2014


osteper
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg akkurat ny bil, så tenkte jeg skulle lage en liten tråd på denne. Er som nevnt i tittelen en F31 320dX 2014 modell, nedjustert til 163hk. Svarte nyrer og M-performance leppe er allerede bestilt. :D Ellers har jeg ingen store planer for denne, annet en litt smådetaljer og retrofit av div. ekstrautstyr som f.eks rattgir. Nye felger kommer vel etterhvert, senk blir vurdert når nybilgarantien går ut. M-Performance Power-kit er i tankene, noen som har erfaringer fra 163hk motoren og dette? :)

Utstyrsliste:

Spoiler

P337AM Sports package

S1CAASelection of COP relevant vehicles

S205AAutomatic transmission

S230AExtra package, EU-specific

S248ASteering wheel heater

S249AMultifunction f steering wheel

S258ATire with run-flat functionality

S2PAAWheel bolt retainer

S2PFABMW LA wheel M Star Spoke 403

S2VBATire pressure display

S2VLAVariable Sport steering

S3AGAReversing camera

S3ATARoof rail, aluminum, satin finish

S3L8AExterior parts, satin-gloss aluminum

S428AWarning triangle and first aid kit

S431AInterior mirror with automatic-dip

S465AThrough-loading system

S481ASports seat

S493AStorage compartment package

S494ASeat heating driver/passenger

S4ADAInterior trim strips, alu, brushed, fine

S4AEAArmrest front, retractable

S4DLAAccent strips, black, high-gloss

S502AHeadlight cleaning system

S508APark Distance Control (PDC)

S520AFog lights

S521ARain sensor

S522AXenon Light

S534AAutomatic air conditioning

S544ACruise control with brake function

S548AKilometer-calibrated speedometer

S563ALight package

S575ASupplementary 12V sockets

S5DAAPassenger airbag deactivation

S5DCARear-seat headrests, folding

S609ANavigation system Professional

S654ADAB tuner

S698AArea-Code 2 for DVD

S6ACAIntelligent emergency SOS call

S6AEATeleservices

S6AKAConnected Drive Services

S6APARemote Services

S6NSAConvenience phone, expanded Smartphone

S6UHATraffic Information

S6WAAInstrument cluster, expanded equipment

S6WAAInstrument cluster, expanded equipment

S710AM leather steering wheel

S715AM Aerodynamics package

S775AHeadlining anthracite

S842ACold-climate version

S843APower reduction

S850ADummy-SALAPA

S853ALanguage version English

S885AOn-board vehicle literature Swedish

S8KAADummy-SALAPA

S8SMACar ident. number visible from outside

S8TGAThiefproofing device

S8V1ALabel

S993Amodel year code in VIN

S9AAAOuter skin protection

Slenger med noen bilder fra annonsen:

5a5fb11e07a3b__619682917(1).thumb.jpg.067ce61877892762573ae5f4ceb4a298.jpg

_1449196317.thumb.jpg.3c308d2d18a671eb61528e64cdc2c41d.jpg_1624226424.thumb.jpg.ab8236090f32eeb528ca24d15e82751c.jpg_1951565681.thumb.jpg.9ba611783deac1110e3a21bf2f944de6.jpg

Skiboksen ble tatt av 30 minutter etter kjøp :D Er til salgs om noen er interesserte, passer F11 og mener jeg. 

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, tobiasw skrev:

Gratulerer med veldig fin bil :)

Tusen takk! :)

6 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med kjempefin bil! Hadde vært interessert i både takboks og felger, men får begrense meg litt :P 

Tusen takk! :) Du får si ifra om du får lyst på takboksen! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, osteper skrev:

Tusen takk! :)

Tusen takk! :) Du får si ifra om du får lyst på takboksen! :P 

Hadde slik takboks på den forrige bilen (E91), og ble veldig glad i det - skia låg tørt hele sesongen, og plass til bagasje om det skulle være behov. Til 4’eren har jeg kjøpt skiholder, får holde foreløpig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, papertiger skrev:

Hadde slik takboks på den forrige bilen (E91), og ble veldig glad i det - skia låg tørt hele sesongen, og plass til bagasje om det skulle være behov. Til 4’eren har jeg kjøpt skiholder, får holde foreløpig :P 

Skjønner jeg godt! Funker jo det og :) Mulig jeg beholder den selv og, kjekt å ha i tilfelle, selv om jeg mest sannsynlig aldri kommer til å frakte noe jeg ikke får plass til baki :P 

16 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med flott F31. Har du vurdert å montere LCI-baklykter? :)

Mange takk! Er nok ikke noe jeg kommer til å gjøre med det første, men meget mulig det kommer etterhvert! :) Syns egentlig ikke forskjellen er så stor mellom pre-LCI og LCI, eller er jeg blind? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, osteper skrev:

Mange takk! Er nok ikke noe jeg kommer til å gjøre med det første, men meget mulig det kommer etterhvert! :) Syns egentlig ikke forskjellen er så stor mellom pre-LCI og LCI, eller er jeg blind? :P 

Tja. Jeg synes det er en meget stor forskjell, men litt av hovedgreiene er nok at LCIvbaklysene er full-LED, med unntak av ryggelyset. Pre-LCI baklysene har kun LED-striper, mens restene halogen. Designet er jo noe endret også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Tja. Jeg synes det er en meget stor forskjell, men litt av hovedgreiene er nok at LCIvbaklysene er full-LED, med unntak av ryggelyset. Pre-LCI baklysene har kun LED-striper, mens restene halogen. Designet er jo noe endret også. :)

Ah skjønner! Fant ingen bra sammenligningsbilder på google ved første øyekast, får undersøke det litt nærmere. Mulig det blir lagt til i delelista :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gorg skrev:

Gratulerer med ny bil 😃

Nesten tvilling av vår F34, med farge og interiørvalg. 

Mange takk! :) Ja den så veldig lik ut, flott bil du også har! :) 

18 timer siden, Saltkjelen skrev:

Her har du et klipp som viser litt:
 

 

attachment.php?attachmentid=1282713&d=14

attachment.php?attachmentid=1269413&d=14

attachment.php?attachmentid=1269414&d=14

Der ser jeg forskjellen ja, så flott ut! Det blir nok byttet en gang i fremtiden, syns ikke de jeg har nå ser så ille ut så er ingen hastesak. :) 

 

Fikk beskjed fra koed om at leveringstiden på leppa er over 2 mnd fra leverandør, så det blir å avbestille der. Noen som vet om andre steder enn gs (som er alt for dyrt :P) eller Schmiedmann (som heller ikke har det på lager) som har kurrant leveringstid og pris? 

Edit: De refleksene nederst på bakfangeren, har de noe for seg? Er vel ikke noe ekstra bremselys eller noe? Hvordan fjerner folk de? Vurderer å plasti-dippe/foliere de matt svart så de går i ett med diffuseren. 

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil. Om du vil bytte til LCI baklykter hadde jeg valgt m-performance sine. Samme pris og mye kulere synes jeg da.

Har noen speilkapper i m-performance «Carbon» som passer om du er interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, arildopc skrev:

Gratulerer med flott bil. Om du vil bytte til LCI baklykter hadde jeg valgt m-performance sine. Samme pris og mye kulere synes jeg da.

Har noen speilkapper i m-performance «Carbon» som passer om du er interesser.

Tusen takk! :) Takk for tips, skal ha det i bakhodet når jeg bestemmer meg for å bytte de ut!

Skal tenke litt på det, blir enten glossy svart eller "carbon". Kan ta kontakt når jeg får bestemt meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har fått montert sorte nyrer samt M-Performance leppe nå, må bare få somlet meg til å ta et bilde å legge ut her! :P 

Har hatt den i 1mnd nå, og tilbakelagt 4000km og er storfornøyd!

Eneste jeg har å klage på er at bremsene ofte er utrolig harde ved de første oppbremsingene når det har vært kjølig ute. Har lest meg frem til at dette er en vakumslange som fryser,  og at dette byttes på garantien. Så dette er forsovidt greit.

Det andre er at styringa føles "hakkete" på en måte. Når man kjører rett frem eller svinger lange slake svinger, føler man at servo'en "hakker" i det den hjelper til ved små utslag på rattet. Merkes ikke når man svinger mye om gangen. Flere som har vært borti dette? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...