Gå til innhold

E91 LCI Le Mans blå - Selges, link til Finn.no


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

m3 felgene var jo bare grise kledelig på begge bilene! men syns den var tøff med såpass beefy dekk! :D
og eksosen var et stort løft! hadde faktisk akkuratt tenkt til å kommentere på det xD (at den måtte byttes ut xD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Freakshow skrev:

m3 felgene var jo bare grise kledelig på begge bilene! men syns den var tøff med såpass beefy dekk! :D
og eksosen var et stort løft! hadde faktisk akkuratt tenkt til å kommentere på det xD (at den måtte byttes ut xD)

De er meget fine de hjulene ja. :) Hadde egentlig planer om å bruke de på E91, men nå har jeg kommer over et sett med ACS type 1 i 18" som jeg skal pusse opp. Spørs om ikke de blir sommerhjul på E91. De som følger meg på instagram har sikkert fått det med seg.

39006447965_e34361d1f0_b.jpg

39905281791_9f9d1c6c64_b.jpg

De er originalt 2-delte, og skulle kappe av kanten foran og kjøpe nye deler bak. Dette gikk i vasken når jeg delte de og fant ut at flaten som skrus mot senter er like tjukk som kant og tønne til sammen. Har ikke mulighet til å frese ned selv, så da blir det billigere å kjøpe deler og bygge om. Har allerede funnet delene jeg trenger så satser på å skru de sammen igjen i slutten av neste uke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, StigJ skrev:

:tongue: De så ut som kunne passet rett på Z4en....

De hadde nok det. De er 8,5" et28 og 9" et44, hvis jeg husker riktig innpress. Men to av bakhjulene er sveist flere plasser, og det såg ikke så veldig bra ut. Så alt utenom senter og bolter/muttere blir byttet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur ute hos @stigen for å aktivere ryggekamera på cic, men hadde ikke koblet opp emulatoren på det tidspunktet så vi fikk ikke opp noe bilde. Er det noen som vet om man skal få opp kamera i menyen uansett hvis det er kodet riktig? Med svart skjerm der kamera skal være? Vi fikk ikke opp noe utenom PDC selv om dette ble lagt inn:

macro_pdc aktiv
macro_rearview aktiv
rvc_cic wert_23
macro_l6_parkmenu aktiv

Har i ettertid koblet opp emulator og sjekket at det kommer signal fra kamera. Hadde ikke en liten skjerm så da ble det skjerm for nærsynte. :oops: får prøve igjen...

20180128_150103.thumb.jpg.9a7e7f00927d9ee794fb2f2c41e64a33.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde menyen skal komme uansett. Forsøkte dere å legge til VO for ryggekamera?

Det er forøvrig mulig å ettermontere originalt ryggekamera fra F-serien også på e9x, men det koster fort litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjemen der så da vell helt perfekt ut der! Kan du ikke skylde på at du ikke så det bak deg! :-D

Tengte å montere ryggekamera selv på min egen, så får se litt mer på det. 

Edit: Send gjerne en pm med info om hvordan å hva kamera osv du kjører :)

Endret av Luxcy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, awt said:

Jeg trodde menyen skal komme uansett. Forsøkte dere å legge til VO for ryggekamera?

Det er forøvrig mulig å ettermontere originalt ryggekamera fra F-serien også på e9x, men det koster fort litt mer.

Forsøkt å legge inn 3AG i vo

PDC topview og vertikal i tillegg.

 

Endret av stigen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, awt skrev:

Jeg trodde menyen skal komme uansett. Forsøkte dere å legge til VO for ryggekamera?

Det er forøvrig mulig å ettermontere originalt ryggekamera fra F-serien også på e9x, men det koster fort litt mer.

Det trodde jeg også. Men nå kan jeg veldig lite om dette, og har bare info fra internettet...

Er vel det som må til hvis dette ikke går.

12 timer siden, Luxcy skrev:

Skjemen der så da vell helt perfekt ut der! Kan du ikke skylde på at du ikke så det bak deg! :-D

Tengte å montere ryggekamera selv på min egen, så får se litt mer på det. 

Edit: Send gjerne en pm med info om hvordan å hva kamera osv du kjører :)

Haha, litt slitsomt i lengden kanskje :P 

36 minutter siden, stigen skrev:

Forsøkt å legge inn 3AG i vo

PDC topview og vertikal i tillegg.

Sitter å ser på TVC_WIDTH_0C  wert02, noen innspill? :) 

 

Men kom PDC opp i vertikal stilling? Når du gikk gjennom wert_21 til 23 så var de vel horisontal?

Nå er det koblet opp til wert_23 hvertfall, på pin 21 og 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ryggekamera kodet på nytt og nå virker det. Godt å få det ferdigstilt.

20180130_133929.thumb.jpg.fa94ab2318741f77788da2f11b5becbc.jpg

Fikk også oppdatert combox i samme slengen. Før fikk jeg ikke opp info om sanger når jeg streame musikk fra spotify via Bluetooth ( med Samsung S8), bare antall minutter og sekunder. Nå får jeg opp alt av info om sangen, samt at lydkvaliteten er mye bedre. Det var mye høyfrekvent støy før.

Stor takk til @stigen som fikset dette! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke mange dagene før jeg fant brukte tønner og kanter til felgene. Kantene skulle være 2,25" og 3", men de minste var uheldigvis 2". Endte da opp med 9" et33 og 10,5" et27 - 18".  Skulle gjerne hatt litt større kant foran, men det er mulig jeg må ha spacer for å komme over bremsene, så det går kanskje opp i opp. Men hvis noen har 2,5" OZ 40 hull kanter til overs så vil jeg gjerne kjøpe de, evt. bytte med 2".

Har lakkert sentrene og tønnene på nytt, samt polert opp igjen kantene og reparert de største sårene.

Før:

39905281791_9f9d1c6c64_b.jpg

Etter:

40027294211_6782f06fd5_b.jpg

 

En annen ting som har plaget meg siden jeg hentet bilen har vært en lyd av noe som ruller fra side til side når jeg svinger. Etter å ha demontert hele gulvet i bagasjerommet, setet bak kom jeg på at jeg hadde tidligere mistet noe under setet og det havnet inni ventilasjonskanalen. Fant en kobberstreng og begynte å lete inni trakten, og jammen kom det ut en leke. Visste ikke om jeg skulle le eller grine når denne her kom smilende ut, akkuratt som at den visste hvor sykt irriterende den hadde vært... ](*,)

39129790595_df48bf9c07_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...