Gå til innhold

520D 2006 Treg


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, helt ny, så ikke skyt om jeg gjør eller sier noe feil. Jeg har en 520D Automat fra 2006 med 136000km. Problemet mitt er at den nesten ikke reagerer når jeg trår inn gass pedalen, tar lang tid før noe skjer, om morgenen hender det jeg trykker inn gassen uten at noenting skjer, da må jeg vente til det har blitt litt lunk, så funker den, fortsatt veldig treg. Ingen varsel i dashbordet. Forslag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ved å komme med mer informasjon. Du må lese av feilkoder eller motorverdier mens dette skjer ellers så er det ingen som kan gjette hva dette skyldes og du vil bytte deler i blinde og det er en kostbar metode å reparere på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det ikke var noen feilkoder, og jeg vet ikke hvordan eller hvor man henvender seg for å lese av mens det skjer. Spør jo fordi jeg ikke vet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å lese av Live verdier går du enten til et oppegående verksted eller handler ditt eget diagnoseutstyr.  Selv har jeg brukt Inpa men det finnes vel mer moderne programmer nå, sjekk i signaturen til @Otis

Slike programmer vil vise en forventet verdi og en faktisk verdi.  Er det store avvik her på f,eks trykk, dieselmengde luftmengde for å nevne noe så har du et utgangspunkt til å feilsøke videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det koster ikke så mye, det er bare en kabel som kobles i bilen og pc og et program på pc.  Greit å være 2 når du skal lese av live verdier. en som kjører og en som sitter med laptop på fanget og leser av motorverdier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Hpi said:

Nei det koster ikke så mye, det er bare en kabel som kobles i bilen og pc og et program på pc.  Greit å være 2 når du skal lese av live verdier. en som kjører og en som sitter med laptop på fanget og leser av motorverdier. 

Du har vel ikke link til hvor jeg finner det jeg trenger? Har Mac forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
4 timer siden, 520DTA skrev:

Fortsatt problem med denne, ingen koder. Noen som kan hjelpe?

At det ikke er noen feilkoder i feilminnet, eller mistenkelige live verdier er bare tull. 

Ingen kan hjelpe deg før du får noen kompetente til å lese ut disse verdiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...