Gå til innhold

Forslag til felger


Bmwf30
 Share

Anbefalte innlegg

Har i dag 225/45 18 foran og 255/40 18 bak. 

Felgen fremme er 8" og inpress er 36mm

Felgen bak er 8,5" og inpress er 47mm

Originale BMW felger, style 441. 

 

Åssen vil det da bli med 235/40 19 rundt hele? 8" med 36mm inpress.

Blir jo omtrent det samme å sette den originale frem felgen bak. 

Har prøvd å bruke en form for felg kalkulator med dette synes jeg ikke blir noe greie på, for i følge denne da så kan jeg jo ikke bruke de originale vinerfelgene jeg har fått med engang, og de er 225/50 17,   7,5" inpress 37

Fint med noe innspill på dette da jeg ikke skjønner meg så mye på akkurat det her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil gå helt fint.

Jeg vet ikke helt hva du mener med at kalkulatoren sier at vinterhjulene dine ikke passer, men disse har tilnærmet lik rulleomkrets som sommerhjulene dine, og felgene sitter ca. likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, awt skrev:

Det vil gå helt fint.

Jeg vet ikke helt hva du mener med at kalkulatoren sier at vinterhjulene dine ikke passer, men disse har tilnærmet lik rulleomkrets som sommerhjulene dine, og felgene sitter ca. likt.

Det jeg mener med vinterhjulene er det.

Når jeg bruker 255/40 18 som utgangspunkt, som da er 8,5" og har ett inpress på 47 så klager den på at jeg endrer sporvidden altfor mye når jeg feks setter på vinterfelg som da er 225/50 17, 7,5" med inpress 36. 

Mulig det er noe jeg ikke forstår her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en annen kalkulator. :D

Det er dette BMW leverer originalt, så kalkulatoren kan påstå akkurat hva den vil.

BMW har alltid høyere innpress på bredere felger, slik at hjulet står likt i forhold til hjulbuen, og da vil sporvidden alltid være annerledes i forhold til en smalere original felg, ettersom sporvidden alltid måles på senter av dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Bruk en annen kalkulator. :D

Det er dette BMW leverer originalt, så kalkulatoren kan påstå akkurat hva den vil.

BMW har alltid høyere innpress på bredere felger, slik at hjulet står likt i forhold til hjulbuen, og da vil sporvidden alltid være annerledes i forhold til en smalere original felg, ettersom sporvidden alltid måles på senter av dekket.

Så i teorien kunne jeg satt felgen jeg har fremme bak? Og satt en med like dimensjoner foran? 225/45 18. 

Forsto det slik på deg, så da blir det vel uansett 235/40 19 :) 

 

Endret av Bmwf30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, awt skrev:

Det stemmer det ja. Med framfelgen bak vil denne stikke 4,6mm lengre ut, men det har ingen praktisk betydning (annet enn at det ser litt penere ut).

Kommer aldri til å bli klok på alt det med inpress osv, men bra det er hvertfall noen som kan det :) !

Ender nok med disse (bilde), 225/40 19, inpress 35. 8" Bredde

Tror disse vil kle en hvit bil.

image.jpe.a0772ac932a5088a1a057be9956ba522.jpe

Endret av Bmwf30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...