Gå til innhold

VegardFj's e36 ///m318is -Montert interiør, side 2.


VegardFj
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Lenge siden jeg har brukt Bimmers gitt, men tengte at nå er det på tide å opprette en liten tråd.

Kjøpte denne e36'n i sommer og for de som har litt kjennskap til bmwmiljøet på Nordmøre så vet de nok at dette er gammelbilen til Diohrvik her på forumet. Bilen er en 1992 318is som er godkjent ombygd til 1996 m3 3.2. 

 

Litt info:

Bilen er lakkert i ei meget pen blåfarge fra Nissan, om jeg ikke husker helt feil så var det en nyanse som ble brukt på Skyline(ikke Bayside Blue). Motorrommet er i estroilblått, men er ikke så stor forskjell på fargene at det blir prioritert å få gjort noe med. Bilen hadde et slitt gult vader interiør(noe indevidual greier?) men dette har fått seg en meget stor overhalling, men kommer tilbake til det i en senere post. Motor og drivverk er fra en engelsk bil, med dokumentert km på rundt 100.000km. Ellers er bilen "trackday" rigget med Bilstein coilovers,stor aluminiums radiator, m30 svinghjul med 765 trykkplate, og 4puck lamell og 3.91 diff fra e34 m5 og stive nylonforinger. Dette oppsettet gjør bilen meget morsom og kjøre, selv om jeg ikke bruker den på bane. 

 

Kjøpte bilen uten felger da jeg har et sett med Ac Schnitzer Type1 felger, dessverre så har de sett sine bedre dager, så planen var å få restaurert disse i vinter. Felgene er 8.5"x17" og 9.5"x17" 2.5" og 3" breie kanter. Senter er lakkert i Bmw sin Arctic Gray farge og de har gullbolter. Planen er å lakkere senter i en annen farge, da mørk grå har blitt litt for vanlig. Boltene vil mest sannsynelig også få en annen farge. 

 

Planer:

 

  • EU Godkjenning
  • Oljebytte på motor, diff og girkasse
  • Farge interiøret
  • 3.5" ytterkanter bak og 3" fram på ACS hjula
  • Nye bolter og ny lakk på ACS hjula 
  • Flytte bensinfilter
  • Nye dekk ACS
  • Deksel på grøftlys
  • Fjerne ei lita rustbobble på venstre bakskjerm
  • Alcantara ratt, girstangpose og handbrekkpose
  • Fikse vindu og taklukemekanisme
  • Nye speil
  • Polere bilen

 

 

Dessverre så blir det ikke gjort så mye med bilen før den blir henta fra vinterlagringa, for jeg kan ikke bare komme å gå som det passer meg der den står i vinter, så det blir mest deleplukking nå på vinterhalvåret. 

Jeg er også langtransportsjåfør så fritid er ikke noe jeg har for mye av for å si det sånn, så ting går litt sent. 

 

Var også så klumsete at jeg klarte å slette alle bildene mine fra Ipad å telefon, så legger ved bare de jeg har klart å finne igjen😅

 

-Vegard

IMG_0081.PNG

IMG_0082.PNG

IMG_0083.PNG

IMG_0084.PNG

IMG_0085.PNG

Endret av VegardFj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, bimmerfun skrev:

Følger med !

Interiør bilde? Må være den kuleste fargen på vader interiør du har :D

Hehe. Ja, har det ikke vært så slitt så har jeg ikke kommet til og gjort noe med det. Dessverre så var det meget slitt å måtte uansett farges, så da ble det fargebytte. Men som William skriver, så tror jeg den nye fargen blir meget god kombo til blå bil :D her har du en liten smakebit :) 

IMG_0086.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel skrive litt om interiøret da. Som kanskje noen vet så gikk bilen under navnet "svensken" pga. fargekombo på bil og interiør 😅 Litt kult å ha ett gult vader interiør, tror nok ikke så mange har det. Dessverre så var dette veldig slitt å bærte smått litt preg av dårlig oppfarging tidligere, men det var heldigvis ingen hull i det, så da bestemte jeg meg for å prøve å redde interiøret.

Satt leeeeenge å surfa på det vide store internettet å kom over et firma borti statene som produserer og selger skinnfarge. Sjekka div youtubefilmer, virka veldig lett å påføre selv. Tengte lenge på farge og lurte litt på svart, men når jeg først skal bytte farge så bestemte jeg meg for å farge interiøret i en farge som svert få har på vaderinteriør, nemmelig brun. Fargevalget ble Cognac brun.

Så kommer vi til selve farginga. Fikk beskjed fra produsent at pussing av skinnet ikke var nødvendig sålenge det ikke var for å fjerne renner fra tidligere farging eller lignende. Det viktigste var å rense godt for å få bort fett og gris fra skinnet, når en bit med maskeringstape limet seg fast skikkelig var det bra nok heft i skinnet.

IMG_0015.thumb.JPG.5ed7d62689553db5f49e8db4b9a9ed7e.JPG

Her ser dere første strøk. Fargen tørka rimelig fort, 2min max. Det ble brukt ca 10 strøk, noen plasser litt mere. 

 

IMG_0016.thumb.JPG.c90008da220e5cfa4c2675d3665d6ff7.JPG

Strøk 2.

IMG_0017.thumb.JPG.8d4a2c200637efbee680a52bffaa86a8.JPG

Strøk 3. Resten så jeg ingen vits i å ta bilder av, da det var kun for skikkelig dekking og ha litt å slite på.

IMG_0068.thumb.JPG.0c980501e4195fc104b7663d7be4c972.JPG

IMG_0067.thumb.JPG.867fd02e3f9de384973afc6d57492893.JPG

Ferdig farget.

-Vegard

Endret av VegardFj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, BjornarHS skrev:

Følger med her. Kul bil det der! :)

Takktakk! Meget pen din også! :)

1 time siden, Gabz skrev:

Ooooh, nydelig. Fantastisk fargekombo med den blåfargen. 

Tror fargekomboen blir meget bra! Gleder meg til å få inn interiøret nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Skulebollen skrev:

Meget tøff denne :) Men blir ikke 3.5" kanter bak veldig mye?

Lurer faktisk på om denne er bredda litt bak, har 15mm spacer på bak nå. På alle andre e36ene jeg har hatt så har de sittet perfekt uten spacer🤔 Så tror 3.5" kant går fint  da det er 3" nå, men det bil sikker ikke til sommeren i år😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Skulebollen skrev:

Jeg har 2.5" kant bak på mine nå på uvalset bil og da sitter dem flush vertfall :P

Kjører med en del strekk, felgene har vel sittet perfekt sånn de er nå hvis dekksidene har hvert rette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...