Gå til innhold

PDC montering i E39 01


pedro
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en E39 12 01 

To spml:

Denne er ulykkeligvis født uten PDC

Jeg har boks og komplett facelift elnett hentet fra min forrige bil.

Boks og ledningsnettet fra denne og ut til sensorene og  de fleste sensorene er nye.

Er det greit å montere dette inn i min nye? Savner PDC da jeg har to døtre og en husholder som insisterer på å rygge til det kommer stanslyd.

Denne stanslyden kan komme fra stolper, armeringsjern, naboens nye Skoda osv.  Blir glad for faglige innspill her. Litt montering/demontering(programmering her er ikke skremmende. Nulles ut mot 3500kr ganger X pr år.

Har ikke CD veksler i bagasjen på denne, men har radiodel med muligheter for styring av den fra forrige bil.

Ønsker meg sterkt litt mer en 1 cd å høre på da jeg ikke har AUX og Bluetooth. Ikke sett noen ekstra kabel til spiller bak der uten at jeg har rukket å studere dette enda.

 

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pedro skrev:

Hei

Har en E39 12 01 

To spml:

Denne er ulykkeligvis født uten PDC

Jeg har boks og komplett facelift elnett hentet fra min forrige bil.

Boks og ledningsnettet fra denne og ut til sensorene og  de fleste sensorene er nye.

Er det greit å montere dette inn i min nye? Savner PDC da jeg har to døtre og en husholder som insisterer på å rygge til det kommer stanslyd.

Denne stanslyden kan komme fra stolper, armeringsjern, naboens nye Skoda osv.  Blir glad for faglige innspill her. Litt montering/demontering(programmering her er ikke skremmende. Nulles ut mot 3500kr ganger X pr år.

Har ikke CD veksler i bagasjen på denne, men har radiodel med muligheter for styring av den fra forrige bil.

Ønsker meg sterkt litt mer en 1 cd å høre på da jeg ikke har AUX og Bluetooth. Ikke sett noen ekstra kabel til spiller bak der uten at jeg har rukket å studere dette enda.

 

P

Hei!

Se på denne siden. Det er litt jobb.

http://bmwdiy.info/pdc-wiring/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Takker for svar KE 

Det ser ut til at vi må bruke hjelpemann til rygging til det blir litt mer vår stemning her ute:-D

Det var en ting jeg ikke fikk med meg. Ryggesignalboks i nærheten av baksetet???

CD vekser er på ønskelisten, men ser at det nå finnes mye rimeligere DAB+ navispillere å få tak i som passer rett i hullet til radio og cd del. Må vurdere lysten av navi/ DAB+ opp mot tuning av hjernen. Det er penger jeg vet jeg kommer til å bruke denne mnd.

Er kjipt å gå fra 3.0 dat til 2.5 og lite moment 245 kontra 410nm

Må studere litt hva Alpejohn skriver. Glad for svar her Hva er timeforbruk her tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PDC må også programmeres inn i bilen etter den er montert. Men det er enkelt og fort gjort for de som har egnet BMW diagnose utstyr. Under diagnose tråden finner du evt noen som kan hjelpe deg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...