Gå til innhold

turbo lekker olje? m57?


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei.  har en 2002 525dat.   bilen har gått 263.000.  original turbo.  ryker ikke av eksosen eller bruker nevneverdig med olje 

bilen har lenge dryppet litt olje når den står (fra turbo, resten av motoren er tørr og fin)

jeg var hos gs i fjor sommer for oljebytte og noe småtteri, og da sa jeg at de skulle sjekke dette.  de byttet en pakning på trykkrør inn på turbo elns.

men det drypper enda.   på eukontrollen så fikk jeg beskjed om at huset på turboen svetter olje.  men fikk ikke noe mangel på det.

 

kan det være at selve huset svetter, eller må det være noe med olje-rørene?      veivusventilasjon er byttet for ett år siden ca.   kan denne være tett slik at det blir økt oljetrykk inn på turbo f.eks? eller vil dette medføre redusert oljetrykk til turbo, dersom denne er tett? 

 

 

Endret av Robin L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De byttet nok pakningen på innsuget på turboen, om den spytter en del olje som ender opp i røra der så vil det vel kunne lekke ut der. 
Om veivhusvent.. er tett vil dette øke trykket fra bunnpanna og opp i returen på turboen om jeg har forstått det rett. Dette vil vel kanskje også gjøre at oljen presses ut i kompressorhuset.

 

Ta av slangen du, den som går fra LMM og ned på turbo. Den er skrudd med to skruer på LMM, så sitter veivhusvent slangen på den samt noen vakumslanger som er klipset fast. Den sitter ikke fast på turboen, den er bare trykt inn på. Du kan jo også prøve å koble fra veivhus slangen og se om det kommer mye damp ut der. Nå vet ikke jeg hvor mye som skal komme ut, men kan evt sjekke på min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

damp ut av veivhus-slangen sier du.  skal jeg sjekke dette på varm motor da sikkert? 

 

jeg sjekket fakturaen fra gs bildeler nå. det er delenr 13717792090 og 11422246091 som ble byttet av pakninger. 


 
19589
Endret av Robin L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit å sjekke på varm motor, men litt damp vil det alltid være. Men som at aner jeg ikke hvor mye som er normalt. :)

Den tetninger jeg tenkte på er ikke på det bildet. Men der er jo heller ikke ei tetning for olje, men for luft.. :)

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...