Gå til innhold

Død iDrive/Radio


Kaimalen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har en 320D E90 2006

igår byttet jeg fjærer bak på bilen, da jeg kjørte ut av garasjen skrudde jeg ned radioen for å høre etter ulyder. Ingenting heldigvis. Så parkerte jeg bilen i 20min, og da jeg skulle kjøre videre etterpå var plutselig iDrive’n og radioen helt død.

skjermen er svart og null liv.

har lest litt rundt, men blir ikke helt klok.

kan det være en sikring? Eller batteri spenningen som begynner å bli lav så den kobler ut diverse systemer? Har hatt flatt batteri før uten at den har koblet ut. Men skal få tak i en lader i løpet av dagen bare for å teste.

frykter jo at dette kan være en kostbar affære om noe er gåent.

setter pris på alle tips og råd.

 

mvh

Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Otis skrev:

Om du har ccc så kan den være defekt. Ikke ukjent.

Ellers kan du forsøke med både mute knappen og eject knappen samtidig inne i 10 sekunder. Da skal den start på nytt.

Var jo dette jeg var redd for. Koster jo noen kr for ny enhet. Testet med mute og eject knappen men ingenting skjedde. Bare litt summing fra CD spilleren. 

Men er det i CD spilleren denne enheten sitter? Eller er det en egen liten duppeditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, awt skrev:

Selve «CD-spilleren» heter CCC (om du har to CD-slot, hvis ikke heter den M-ASK).

Beklager om dette er dumt, men har ikle sååå mye peil på akkurat dette. Jeg har bare en slot, altså inngang til 1disk. Så da har jeg altså M-Ask da. Kan det være noe annet feil da en at selve uniten har tatt kvelden? Prøvd å sjekke sikringer men fant ikke noe særlig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...