Gå til innhold

Trenger hjelp til M20 veiv


Asfaltcowboy
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, det har seg slik at jeg har kjøpt en komplett M20B20 delemotor for å lage et bord av blokka. Har strippet ca alt av motoren nå, det gjenstår kun veiva og «drivakslen» til oljepumpa. Har fått av veivbolten, men vet ikke helt hvordan jeg skal få av resten for å få av dekselet. Noen som har tips? Beklager dårlig forklaring å dårlig bilder, skal legge ut bedre bilde etterpå.

AA9A5C5C-9BBB-4F86-85ED-FD883184120F.jpeg

63FE47BA-191F-4377-9F2D-0635E075D537.png

Endret av Asfaltcowboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha av huben? Den skal bare dras a, men kan ha en tendens til å sitte litt av og til. Spray på litt rustløser og prøv å dra den av så rett som mulig å ikke "skrått". Skru av  den store bolten også.

 

Den skiva med hull i på første bildet setter du bare noe i hullet å kakker til venstre så skal den løsne også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er man heldig så :) Det hjelper på banke litt rundt på den med en hammer for å få den til å løsne opp litt, legge på litt press der man kommer til med brekkjern. Den skal komme etterhvert. Får man på en avdrager er nok det beset løsningen :) Bolten må altså skrus av først, men regner med du skjønte det :) 

Hadde av på en 2.7 jeg dreiv med, der var den løs men fikk ikke dratt den helt av. Der var det mye møkk å gammel drit som hadde samlet seg mellom huben å veiva. Etter litt å det løsna opp smatt den rett av :)

Endret av Streaxu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, skjønner :) Fikk den av til slutt, satt på den den skiva svinghjulet satt på (?) og skrudde den fast med et par lange bolter, sneik inn en fastnøkkel mellom, løfta opp blokka og slapp den og løfta den opp igjen en del ganger så løsna den, Hehe. Mange takk for tips!

Endret av Asfaltcowboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...