Gå til innhold

(Løst)Truffet trafikkøy, skeiv forstilling venstre side E39 M5


Slavearbeider'n
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Er ikke dette noe som er lurt å ta på forsikringen, og få ett godt verksted (merkeverksted) til å reparere dette ordentlig. Du har jo vært maks uheldig her, voldsomme skader til kun å ha kjørt 15-20 km/t. Den midtrabatten må ha vært høy..

Egenandelen er på 8000,- pluss at jeg kommer til miste bonus, jaggu dyr nok forsikring fra før, samt at jeg får 6000,- tilbake av forsikringa ved skadefri kjøring frem til bursdagen min. Så taper egentlig endel på det.

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 316 skrev:

Da hadde du nok mer flaks enn du aner, kan fint mose hele driten i den farta du hadde 😊 Kommer nok an på hva man treffer, mye som knuser lett...

Felgen tok mestparten av støyten. Selve smellen hvertfall. Mangler en bit metall på felgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, quandt1960 skrev:

Glemte å spørre, traff du driten med rattet helt rett? 

Hvis ikke må du gå nøye over traversen din, bolter og boltefester til tannstangen m.m.

ratt var ikke helt rett nei. Lagunilla og jeg har sett over under der. Kun casterstaget som har fått seg en trøkk. Hvertfall ved første øyekast. En firehjulskontroll vil evt avsløre mere.

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Tydelig at foringa til casterstaget fikk seg en karamell. Armen er byttet og bilen oppfører seg som den skal, hvertfall for nå.IMAG1190.thumb.jpg.15edd48f64f98221e4e5d6b8776e46d8.jpg

Skikkelig trykk der. BMW Service skal ha et spesial måleverktøy som en kan sette casterstaget inni for å måle armen. Der kan en se om den er bøyd eller innenfor spesifisert toleranse. Hvis den er det kan du muligens gjenbruke armen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, quandt1960 skrev:

Skikkelig trykk der. BMW Service skal ha et spesial måleverktøy som en kan sette casterstaget inni for å måle armen. Der kan en se om den er bøyd eller innenfor spesifisert toleranse. Hvis den er det kan du muligens gjenbruke armen. 

Aha. Nå er det forsent, armen er bytta uansett. Selve armen hadde kun noen små riper i seg, så her har nok foringa tatt hele smellen. Like greit å bytte armen når jeg fikk den til en svært overkommelig pris. Nesten 1/3 av en original arm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...