Gå til innhold

Performance Power Kit B47


Nils Jørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg trodde den bare ble byttet med en ny som kom ferdig med rett programvare, men greit nok. Spurte egentlig aldri om dette heller forsåvidt. :)

Den gamle hjernen fikk jeg forøvrig med meg hjem igjen, så den ligger i garasjen. Litt usikker på hvorfor, men føler ikke den kan kastes heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de installerer MPPK må bilen kobles opp til BMW online og oppdateres med den nye hjernen.

På min bil en 530d med 258hk og MPPK 286hk har jeg sett på nett at de skriver at effekten er rundt 300hk, men ikke vet jeg, men ihvertfall ble det et helt annet drag i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nils Jørgen skrev:

Kan man montere dette selv eller må det gjøres av BMW forhandler? Bilen har garanti

Tviler svært at et verksted vil gi deg garanti på noe du selv har mekket. For selve de delene du installerer har du garanti fra der du har kjøpt det, bilens garanti dekkes av BMW hvis du oppfyller vilkårene. Jeg ville forsikret meg skriftlig med verkstedet at du kan gjøre det selv. Men på min gamle E91 måtte bilen inn til BMW til å kodes om med ny ECU, kanskje er det letter nå med F seriene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Service samt Power Kit skal monteres i Skellefteå nå på fredag (Servicepartner i Norge svarte ikke på mail en gang).

Tenkte å gjøre det helt etter boka å betale Norsk mva. på alt når bilen kjører inn til Norge igjen. Satser på at forhandler kan ta vekk Svensk mva. på sin faktura (eksport).

Men, er det noe hensikt å få dette inn i vognkort? Er vel snakk om ca 8% økning på papiret. Hvordan er gangen i en slik prosess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja, man må inn til BT å vise bilen også. :)

1. "Søke" skatteetaten (man gir bare beskjed på nett)
2. Få dette montert
3. Bestille time hos BT
4. Visning hos BT, ta med bekreftelse fra skatteetaten og vognkort del to (jeg glemte begge deler)
5. De klager på at BMW gir dårlig dokumentasjon og at Volvo sin er mye bedre
6. Det gikk i orden likevel
7. Betal 550,-(?) og få midlertidig vognkort
8. Nytt vognkort kommer i posten

Jeg har fått mitt i vognkort, enkelt og greit for jeg kan. Har liten praktisk betydning, men ser heller ingen ulemper med det. Det som derimot var litt styr var at den muntlige beskjeden jeg hadde fått fra forsikringsselskapet på forhånd om at dette ikke var noe problem ikke var verdt noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nils Jørgen skrev:

Service samt Power Kit skal monteres i Skellefteå nå på fredag (Servicepartner i Norge svarte ikke på mail en gang).

Tenkte å gjøre det helt etter boka å betale Norsk mva. på alt når bilen kjører inn til Norge igjen. Satser på at forhandler kan ta vekk Svensk mva. på sin faktura (eksport).

Men, er det noe hensikt å få dette inn i vognkort? Er vel snakk om ca 8% økning på papiret. Hvordan er gangen i en slik prosess?

Har du mulighet til å gjøre noen uoffisielle målinger før og etter og gi en slags review her inne? Har prøvd å lese litt på tyske sider, og der er folk der som har gjort målinger med 420d B47 og postet de. Den største vinningen ser ut til å være i tyske motorveihastigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, awt skrev:

Mnja, man må inn til BT å vise bilen også. :)

1. "Søke" skatteetaten (man gir bare beskjed på nett)
2. Få dette montert
3. Bestille time hos BT
4. Visning hos BT, ta med bekreftelse fra skatteetaten og vognkort del to (jeg glemte begge deler)
5. De klager på at BMW gir dårlig dokumentasjon og at Volvo sin er mye bedre
6. Det gikk i orden likevel
7. Betal 550,-(?) og få midlertidig vognkort
8. Nytt vognkort kommer i posten

Jeg har fått mitt i vognkort, enkelt og greit for jeg kan. Har liten praktisk betydning, men ser heller ingen ulemper med det. Det som derimot var litt styr var at den muntlige beskjeden jeg hadde fått fra forsikringsselskapet på forhånd om at dette ikke var noe problem ikke var verdt noe som helst.

Vet du kanskje om det er noen «negativ» konsekvens hvis man søker om dette etter at man har fått det montert?

Spesielt hvis man f.eks. har fått det montert før fritak for HK avgift ble innført og hos BMW i utlandet? :P

Jeg fikk beskjed om å ta med kvittering på montering, og der står det jo sted og dato hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Søknad levert! Var jo svært lite som måtte fylles ut.

Må jeg egentlig vente på "go" signal fra Skatteetaten før jeg kan montere kittet eller holder det at søknaden er levert før montering?

Hadde ikke tenkt å ta målinger (da jeg synes det blir for mange variabler) men skal komme med en utfyllende rapport på hvordan den blir etter optimering.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.2.2018 at 19.52, Maxmek skrev:

Når de installerer MPPK må bilen kobles opp til BMW online og oppdateres med den nye hjernen.

På min bil en 530d med 258hk og MPPK 286hk har jeg sett på nett at de skriver at effekten er rundt 300hk, men ikke vet jeg, men ihvertfall ble det et helt annet drag i bilen.

Hva kostet det? Vurderer å montere på min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...