Gå til innhold

Performance Power Kit B47


Nils Jørgen
 Share

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Chris A skrev:

Hva kostet denne herligheten, å måtte du bytte bremser? Jeg sjekket med min forhandler da mente dem på at bremser måtte byttes ? Merket du noe på forbruket?

Hei, powerkitet inneholdt følgende: nye 4-stemplede bremsekalippere, samt nye og større bremseskiver foran, ny og større intercooler og ny ECU (hjerne). Jeg fikk utført dette i Flensburg som jeg har nevnt tidligere i denne tråden, og betalte 2.200 Euro. Euroen har jo steget endel, så det er muligens ikke så mye dyrere i Norge lengre, vil gitte på ca 25.000,-. Forbruk er jo veldig individuelt, men den bruker ikke mer ihvertfall. På normal langkjøring ligger jeg på 0,6-0,7 l/10km avhengig av trafikk og hastighet. Snittforbruk over et år ligger på 0,83, men jeg har en del småkjøring. 

Etter montering av dette kittet synes jeg det er litt mere groomlyd i eksosen også. Draget i bilen er vesentlig bedre, og den drar lenger på gira når man trør til litt. Jeg blir fremdeles overrasket når jeg trør flatt ved lavt turtall hvor godt denne tunge bilen drar av gårde spesielt når man velger sport modus. Min bil er X-drive.

Jeg konkludere med at investeringen i dette er verd hver krone. alt av bremser foran blir nytt, bare det koster en del. nå kan man jo også få effektøkningen inn i vognkortet, og det vil jeg tro øker verdien den dagen du selger. Så får du et mye bredere glis når du drar på bare det er verd prisen. jeg har aldri angret på den investeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har PPkit på min bil (satt på da jeg kjøpte) 

Nå er jeg usikker på om det sitter andre skiver og kalippere på bilen!!!

Noen som har bilde av dette til sammenligning?

Endret av 666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2018 den 21.36, Peter S skrev:

 

Hei Nils Jørgen

Var din 163 eller 190 hester før du oppgraderte bilen din? Eg har ein 320d (163hester) 16-mod. Fikk tilbud på power kittet fra forhandleren i Ålesund og vurderer det sterkt. Stusset litt på at han meinte det gav 420 nm og enda på 200 hester. Fikk tilbud fra ein forhandler fra Sverige litt tidlegere i sommer og han meinte det ville gi 205 og 430 nm. Må nok få litt betre dokumentasjon før eg søker om endring av bil på skattetaten. 

Først håpte eg dei kunne bytte programvaren til 190 hesteren, men det ville dei ikkje. Så da blir dette nok løysinga.

Nå som du har hatt bilen med kittet ei stund, anbefaler du gå for dette? 

Mvh Peter. 

 

 

200/420 var den gamle motoren

205/440 på B47

Kjør på! (hvis du ikke allerede har gjort det) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
På 14.11.2018 den 22.14, 666 skrev:

Har PPkit på min bil (satt på da jeg kjøpte) 

Nå er jeg usikker på om det sitter andre skiver og kalippere på bilen!!!

Noen som har bilde av dette til sammenligning?

Ingen med noe bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...