Gå til innhold

BMW 525 2010 går ujevnt ved start


Roy Hugo Øren
 Share

Anbefalte innlegg

Snakk om diesel? Isåfall så er det M57 motoren, flere her inne inkludert meg selv som har vært borti det, bytte av glødeplugger, relé og strømkabel til relé var løsningen for meg. Null problem med start i -30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Clevion skrev:

Snakk om diesel? Isåfall så er det M57 motoren, flere her inne inkludert meg selv som har vært borti det, bytte av glødeplugger, relé og strømkabel til relé var løsningen for meg. Null problem med start i -30.

Er vel N57 i en 2010 modell.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke være så bastant at det er defekte glødeplugger utifra hva jeg selv har opplevd.

Mitt gløderele har tilsynelatende ikke virker på 1-2 plugger i et par år eller mer. For så å ikke virke i det hele tatt.

Så obs obs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Clevion skrev:

Finner ikke noe info på det etter å ha søkt litt. Men motorene er vel så og si like, bare at M57 er jernblokk, mens N57 har alu ish.

Var bare for å være litt pirkete, men jeg tok feil...😂

Er m57 i e61 2010 mod ifølge realoem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette er helt normalt på både M57 og N57. Særlig når de bikker 100 000 km, da er det glødeplugger som må byttes.

Skjer dette i det dem bikker over til 100kkm?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Otis skrev:

Jeg vil ikke være så bastant at det er defekte glødeplugger utifra hva jeg selv har opplevd.

Mitt gløderele har tilsynelatende ikke virker på 1-2 plugger i et par år eller mer. For så å ikke virke i det hele tatt.

Så obs obs.

Det har du forsåvidt helt rett i. Gløderelet kan også være synderen...

8 minutter siden, ahj skrev:

Skjer dette i det dem bikker over til 100kkm?  

Ikke nødvendigvis, men det er jo gjerne på den kilometerstanden slike ting ryker. Alle de tilfellene jeg har vært borti dette på så så har det vært rundt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mener det, men 100kkm er ingenting magisk over, enn for oss mennesker. 

Glødeplugger blir dårligere over tid, men det kan være mye kilometer igjen  etter 100kkm.

Min erfaring med min bil er at relé er mer sannsynlig. Men som sagt. En måling av ohm vil resultere i nøyaktig sjekk av problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det har du forsåvidt helt rett i. Gløderelet kan også være synderen...

Ikke nødvendigvis, men det er jo gjerne på den kilometerstanden slike ting ryker. Alle de tilfellene jeg har vært borti dette på så så har det vært rundt der. 

Har aldri hørt at glødeplugger/relé ryker på N57 rundt 100kkm. Fattern røk hans nå og hans har gått 150kkm. muttern sin N47 røk dem på 180kkm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ordla meg litt feil, det er som regel over 100 000 km det kan dukke opp. Noen ganger langt over og andre ganger rett under. På min 325d med M57 så kom det på 90 000 km, på en kamerat sin 740d N57 så kom det på 88 000 km mens på min 530d N57 så kom det på 98 000 km. Jeg tipper snittet ligger på rundt 100 000 km, iallfall i de tilfellene jeg har vært borti 😀 Vi kan iallfall konkludere med at det er sjelden det skjer på rundt 50 000 km og på 200 000 km så er de nok byttet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.2.2018 at 19.01, kapteinh skrev:

Var bare for å være litt pirkete, men jeg tok feil...😂

Er m57 i e61 2010 mod ifølge realoem.

Skulle pirke, så hadde jeg rett likevel, vel du er tilgitt :P

 

BMW selv anbefaler skifte av plugger osv på 100.000, var ikke før på 150.000 E60en begynte å kødde på tomgangen, så noe rundt der er nok mer reelt, men produsenter vil jo anbefale å bytte en god stund før noe faktisk går føyka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...