Gå til innhold

E90 320D Ulyd i dynamo-reimhjul? BMW selger kun hele dynamoer?


Rune-A O
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

-Har en E90 320D 09modell med N47-D20C motor 

Hadde bilen på service for ca 1år siden og der påpekte de at reimhjulet på dynamoen må byttes "lager ulyd".

Hørte da med BMW og de selger kun hele dynamoer, jeg finner heller ikke reimhjulet i løs del. Hjulet er festet til dynamoen med bolter så det er rart det ikke er å få tak i løst.

-Er det noen som har eller vet hvor jeg kan få tak i dette reimhjulet?

-Noen med formening om at problemet ikke ligger i selve reimhjulet endå BMW skrev at kun hjulet måtte byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du får tak i deler løst, https://www.lima-shop.de/en/index.php/cat/c11_Alternator-Parts.html

Men du må ha utstyr, blant annet en god lageravtrekker, helst elektrisk induksjon så du kan varme lager opp homogent. Men det hjelper ikke bytte remhjulet da lageret er lengre inni, en framme en bak. Selve rullen til dynamoen får du av med en umbraco i midten for å holde fast og vanlig pipe utenpå.

Jeg ville først sjekket strammeren før du vurderer dynamoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, takk for svar! 

Om det er en strammer, ville ikke BMW påpekt det da? og ikke sagt det var dynamoen? 

- Vet du om en Norsk side hvor jeg kan kjøpe lagrene? 

- Sliter og med å finne riktig lager til dynamoen (Dynamo original delnr: 12317802619 , Valeo 180A) 

 

Håper du kan hjelpe, takk! :D 

Endret av Rune-A O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW burde utelukket strammer og reim først, de ryker fortere enn det dynamo gjør. Vet dessverre ikke om en norsk side men den siden jeg viste deg er ganske kurrant på å finne riktig lager. Mye er standard størelser. De svarer deg sikkert på engelsk om du sender mail. Eller kan du google etter folk som reparerer dynamoer, fins en del norske firmaer som er spes. på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...