Gå til innhold

ARP bolter til top på m52??


fun1996
 Share

Anbefalte innlegg

hei jeg kjører bmw e39 m52b28 og skal sette turbo og forsterke toppakning. men prøver å finne riktig arp bolter?
har noe peil på om s54 boltene er de samme som på m52, eller er det m50 boltene som er riktig. finner ikke spesefikk m52...

skjekket på gs sine ETK katalog og ser ut som at m50 har andre bolter men jeg vet ikke så mye om dette. fint om noe kunne hjelpet meg med en link til de riktige arp boltene :)

btw tåler orginal boltene 11psi? har selfølgelig bestil feil orginal bolter allerede :P (ønsker ta vare å motoren)

Endret av fun1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, fun1996 skrev:

hei jeg kjører bmw e39 m52b28 og skal sette turbo og forsterke toppakning. men prøver å finne riktig arp bolter?
har noe peil på om s54 boltene er de samme som på m52, eller er det m50 boltene som er riktig. finner ikke spesefikk m52...

skjekket på gs sine ETK katalog og ser ut som at m50 har andre bolter men jeg vet ikke så mye om dette. fint om noe kunne hjelpet meg med en link til de riktige arp boltene :)

btw tåler orginal boltene 11psi? har selfølgelig bestil feil orginal bolter allerede :P (ønsker ta vare å motoren)

Både orginalboltene og disse ARP er sterke. ARP boltene er rated til ca 1350MPa, 10% mer strekkstyrke enn 12.9 bolter. Tror det er minst like viktig hvordan du monterer toppen som det å velge bolter og toppakning. Da med tanke på rett prosedyre, god momentnøkkel og rette temperaturer. Det har mye å si. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...