Gå til innhold

Vetle's Sedanheaven 330i


VetleMB
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Kan ikke huske sist jeg lagde en tråd eller oppdaterte en tråd på bimmers.. Men vi prøver igjen i år også ser vi hva responsen blir :D 

Kan starte med at bilen er en 2004 330i, gått litt over 170 000, pent brukt og godt vedlikeholdt! (For å slipper spørsmål om noen her inne har hatt den før så har MagnusHN hatt denne :P )

Kjøpte bilen for et par år siden oppi Haugesund og har vært fornøyd siden da :)

Har gjort et par "småting" med bilen siden jeg kjøpte den! Bla lakkert alle 4 hjulbuer samt kanaler og byttet eksos. Monterte luft vinteren 2016/2017 og er meget fornøyd med komforten etter jeg installerte luft, det må sies at det er noe helt annet enn stivt Coilover sett :D

Siden det har gått 2 sesonger siden jeg kjøpte bilen så får jeg vel legge ut bilder med forandringer..

Planer for vinteren er vel ikke så mye annet enn å lakkere felger (Farge valgt og kommer tilbake til dette)  og bygge om felgene.. Fått alle delene, men sentrene skal leveres på lakkering og innertønnene skal syrebades for å få vekk litt møkk så jeg får lakkert disse ordentlig også :) Også har jeg byttet ytterringer ifra 3 og 3,25 til 3,75 og 4,25 så blir spennendes og ser hvordan dette passer etterhvert :P Men alt går er det vel noe som heter... 

Interiør bilder kommer etterhvert! Eller skal prøve å oppdatere etterhvert som jeg gjør noe i forhold til hva jeg vanligvis har gjort!:D 

 

Også har jeg montert en liten vesentlig ting, og ser dere ikke den så bør du ta en synstest... (Helt klar for alle tilbakmeldingene ifra orginalpolitiet evnt alle slags politi på akkurat denne) :P 

Photo: Harald Bäckmark (@Haraldb_photography) og Magnus Nyeggen (@Mhnfoto)

 

 

De 2 første bildene er ifra sesongen 2016 med Supersport Black Evolution

FB_IMG_1505410531817.thumb.jpg.ca0b0d097fe244bdcc710083b36297e9.jpgFB_IMG_1493832048984.thumb.jpg.1983002cee25e27385b0efe2f012191a.jpg

Sesongen 2017

SFB_IMG_1493758593496.thumb.jpg.f50ac32e0b2204f959d63f348fce470b.jpg

2017-07-21_09-58-11.thumb.jpg.5c86cfeb66947159a3892ed73ac9ce03.jpg

2018-01-21_07-33-43.thumb.jpg.a6a4573f3b6ca123e4c38f6576d5c609.jpg

2017-08-21_10-29-41.thumb.jpg.188e5ce32ea64933bd24fe2d1247230c.jpg

2018-01-21_07-33-57.thumb.jpg.9c4b234e97e1cb04271ec8d016c00099.jpg

FB_IMG_1494221535860.thumb.jpg.934dc4db5ac09b9ad2a2898e329ce32b.jpg

 

20171026_200823.jpg

2017-09-15_10-42-53.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sluquet skrev:

Tenkte mer på at du steiler når den kommer opp i fart, dårlig spøk. Fin bil, men som du sikkert forventer ingen fan av den vingen og «netflix and chill», men hver sin smak :) 

Hahah, tenkte ikke så langt engang! :P Men du skal ikke være sikker på at du får bytta fil etter 160-180 ihvertfall, ser det på trykkmålingene til belgene bak at det går ifra 100PSI til 120PSI over 100km/t så den gjør ihvertfall jobben sin! 

Haha, ingen fare! Er vel ikke så mange som syntes om vingen i det heletatt, men gøy å gjøre noe utenom det vanlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, awt skrev:

Vingen var så ekstrem og voldsom at det liksom var helt greit. :D

Haha, du er ikke den første som kommer med den! :D

10 minutter siden, Walkabout skrev:

Måtte bare dele dette bildet her ;) 

Gjennomført stil, det skal du ha!

spoiler.jpg

Hahah, så den her for ikke så lenge siden! Men har ikke helt turt å prøve det der selv enda! :P 

3 minutter siden, Gabz skrev:

Savnet denne på forumet! Dog må jeg si at vingen ødelegger hele bilen, men det er bare min smak :P Nydelig bil ellers og ser ut til at den har holdt seg veldig bra. 

Var på tide, har bare aldri kommet så langt.. Men nå når det er vinter og den står inne så fikk jeg muligheten til slutt :P Takk takk, forventer som sagt ikke at vingen skal falle i smak hos alle eller noen i det heletatt, kjører mitt eget løp og det har gått bra så langt! Jada, den har holdt seg bra og holder seg bra et par år til (Minst) får jeg håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WANG GANG! xD
flott å se bilen på forumet igjen! :D
digga nye defusoren på bilde nr 2! det var meget tøft! :D
men vinga! den er jeg ikke noe fan xD men det er en smaks sak! godt vi alle ikke er like! da hadde verden vært en kjedelig plass ;)
uansett! bilen ser jævlig bra ut! :)
hvordan eksos har du montert på den nå? og hva var før? :o
 

noen flere planer for bilen? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen merkelig grunn så har jeg litt sansen for dette bygget her med stativet bakpå :P Bilen har jeg alltid likt helt fra Magnus begynte å dille med den.

Vinga er så overkill at det blir litt kult. Men klistermerkene drar alt litt ned da...

Synes det gjorde seg veldig at du ryddet litt i nedre del av frontfangeren :-)

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

WANG GANG! xD
flott å se bilen på forumet igjen! :D
digga nye defusoren på bilde nr 2! det var meget tøft! :D
men vinga! den er jeg ikke noe fan xD men det er en smaks sak! godt vi alle ikke er like! da hadde verden vært en kjedelig plass ;)
uansett! bilen ser jævlig bra ut! :)
hvordan eksos har du montert på den nå? og hva var før? :o
 

noen flere planer for bilen? ^^

Big wang gang heter det 😂 Diffusoren kommer på igjen til våren, men ble fjernet og aldri montert igjen under montering av luftfjøring😅 Ja, hadde alle vært like så hadde det vært kjedelig 🤔 Takk takk 😁 Bytta grenrør og x-pipe, satt grenrør på den ifra før av med en tom katalysator men grenrøret knakk rett av så da var det på tide med noen forandringer 😁

Har ikke så veldig mange planer annet enn breiere felger og litt smådetaljer (muligens noe som gjør bilen bredere men får se hva jeg får til og tar meg råd til 😁) Og evnt en kompressor hvis jeg finner en kurant en til salgs etterhvert 👏

1 time siden, StigJ skrev:

Av en eller annen merkelig grunn så har jeg litt sansen for dette bygget her med stativet bakpå :P Bilen har jeg alltid likt helt fra Magnus begynte å dille med den.

Vinga er så overkill at det blir litt kult. Men klistermerkene drar alt litt ned da...

Synes det gjorde seg veldig at du ryddet litt i nedre del av frontfangeren :-)

 

Haha, jeg er i samme tankegang som deg at det blir så mye at det er kult! (Min mening)😂

Klistremerket ryker til sommeren, blir vel noe annet dumt det istedet 😅

Ja, ble veldig fornøyd til slutt med hvordan det ble 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, VetleMB skrev:

Big wang gang heter det 😂 Diffusoren kommer på igjen til våren, men ble fjernet og aldri montert igjen under montering av luftfjøring😅 Ja, hadde alle vært like så hadde det vært kjedelig 🤔 Takk takk 😁 Bytta grenrør og x-pipe, satt grenrør på den ifra før av med en tom katalysator men grenrøret knakk rett av så da var det på tide med noen forandringer 😁

Har ikke så veldig mange planer annet enn breiere felger og litt smådetaljer (muligens noe som gjør bilen bredere men får se hva jeg får til og tar meg råd til 😁) Og evnt en kompressor hvis jeg finner en kurant en til salgs etterhvert 👏

Haha, jeg er i samme tankegang som deg at det blir så mye at det er kult! (Min mening)😂

Klistremerket ryker til sommeren, blir vel noe annet dumt det istedet 😅

Ja, ble veldig fornøyd til slutt med hvordan det ble 😁

oh yes! my appologies xD didnt meen to step on any toes! xD xD xD
det er nice!
bredere felger? de samme du har nå eller andre? ^^

ja må få på diffusoren igjen! den var bad ass 8)
kompressor? fikk du ikke med det på salget av bilen? mener Magnus hadde kompressor i denne når han hadde den! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

oh yes! my appologies xD didnt meen to step on any toes! xD xD xD
det er nice!
bredere felger? de samme du har nå eller andre? ^^

ja må få på diffusoren igjen! den var bad ass 8)
kompressor? fikk du ikke med det på salget av bilen? mener Magnus hadde kompressor i denne når han hadde den! :o

Hahah😂 Ja, blir 10,25 og 11,5 med andre farger på futuraene 😁

Magnus hadde den ikke veldig lenge, han solgte kompressoren lenge før han solgte bilen 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...