Gå til innhold

Glødeplugger 2010 525 D


Tiller48
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Tiller48 skrev:

Må gå utifra at hvis dette gjøres av aut. BMW verksted gjør de de riktige tingene riktig...

Jepp, men som de sa selv, det er alltid en risiko, uansett hvem som gjør det. Men vil si den er mye lavere hos en som vet hva de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta akurat glødeplugger på min 525, riktignok er min 2.5L men prosessen er den samme. Kjør motoren god og varm, og be til gud når du har skrudd av alle deksler, og luftinntaket at motoren fortsatt er varm og at det knekket du hørte når pipa løsnet er at pluggen løsnet og ikke knakk. Knekker den må man fiske den ut igjennom glødeplugg hullet og sjekke med kamera om alle rester er borte, og i værste fall skru av hele toppen for og fjerne alle rester.

 

Heldigvis velsignet Odin og Tor meg så jeg slapp dette. Alle løsnet, men dog den siste pluggen (helt innerst) var jeg sikker på at knakk når den løsnet.

 

Kan legge til at det er lurt og smøre kopperfet på gjengene til de nye glødepluggene, så neste gang du skal skifte løsner de forhåpentligvis lettere :)

Endret av MrMister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp knakk mine under bytte på BMW verkstedet på en 520 E61 2008. Av med toppen å borre ut pluggen som knakk. Planslipte toppen når den først var av (best så sa BMW). Det ble dyrt! Tidligere eier hadde forsøkt å bytte selv visstnok så ingen garanti den gang.

Vent også til motoren har kjølt seg litt ned før du monterer igjen og bruker litt kobberfett. Monterer du når den er varm er risikoen at du skrur det for hardt, og det hjelper ikke å varme opp motoren neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gå utifra at hvis dette gjøres av aut. BMW verksted gjør de de riktige tingene riktig...

Det virker som dette er noe en ikke bør hive seg på uten å ha god peiling? 

 

Ok. Vi får ta sjansen.  Takker for alle de god råd og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...