Gå til innhold

Erfaringer med Android "drop in" medialøsninger


Anbefalte innlegg

On 24.5.2018 at 2.44, Bakkis92 skrev:

Totaltkostnaden med ryggekamera, dab + og toll etc ble på ca 6500kroner. 

Hvordan får du lyd fra enheten? Må original radio stå på AUX?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 24.5.2018 at 2.44, Bakkis92 skrev:

Bestilte min enhet fra Avinusa.com.  Veldig fornøyd med enheten. Mye nye funksjoner i bilen. Det tok rundt 7 dager å få enhet, ble sendt med DHL express.   Totaltkostnaden med ryggekamera, dab + og toll etc ble på ca 6500kroner. 

Virker den bra etter noen måneder også..? . Begynner å bli litt lei ccc her 😇

Endret av brannmester
Glemte spørsmålstegn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte denne jeg!!

https://www.aliexpress.com/item/Android-7-1-Car-GPS-navigation-Radio-player-for-BMW-5-series-E60-E61-E63-E64/32889302989.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.334d4c4dCX6QLS

Andoird 7.1- 2 gb ram og 32 gb minne. Bedre og billigere enn Avinusa. Frakten fra Kina var meget rask via DHL express.

Eneste negative jeg har å si så langt er lydkvaliteten når man streamer BT fra telefonen min. Ellers god lyd når man spiller direkte. Streaming av BT er ingen must, da Spotify etc kan instaleres på enheten isteden. Etter å ha montert Aux kabel direkte ble lyden streamet fra telefon like bra som orginalt.

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kalinkamaen skrev:

Kjøpte denne jeg!!

https://www.aliexpress.com/item/Android-7-1-Car-GPS-navigation-Radio-player-for-BMW-5-series-E60-E61-E63-E64/32889302989.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.334d4c4dCX6QLS

8 timer siden, kalinkamaen skrev:

Kjøpte denne jeg!!

https://www.aliexpress.com/item/Android-7-1-Car-GPS-navigation-Radio-player-for-BMW-5-series-E60-E61-E63-E64/32889302989.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.334d4c4dCX6QLS

Andoird 7.1- 2 gb ram og 32 gb minne. Bedre og billigere enn Avinusa. Frakten fra Kina var meget rask via DHL express.

Eneste negative jeg har å si så langt er lydkvaliteten når man streamer BT fra telefonen min. Ellers god lyd når man spiller direkte. Streaming av BT er ingen must, da Spotify etc kan instaleres på enheten isteden.

 

Andoird 7.1- 2 gb ram og 32 gb minne. Bedre og billigere enn Avinusa. Frakten fra Kina var meget rask via DHL express.

Eneste negative jeg har å si så langt er lydkvaliteten når man streamer BT fra telefonen min. Ellers god lyd når man spiller direkte. Streaming av BT er ingen must, da Spotify etc kan instaleres på enheten isteden.

Kunne du koble på original GPS på denne, og er der dab? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke orginal GPS ved å montere denne splitteren:

https://www.ebay.com/itm/Fakra-C-Male-Plug-to-2x-SMB-Female-5005-RG174-Y-Type-Splitter-Combined-Cable-20/263563816755?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Du må kjøpe Dab adapter og antenne for å få DAB.

F.eks denne: 

https://www.aliexpress.com/item/Universal-DAB-Extension-Antenna-With-USB-Adapter-Receiver-For-Android-4-4-5-1-6-7/32853981586.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3f2a4c4d67RuFT

Graviton har en god DAB app som kan brukes istedenfor orginal app:

https://graviton.no/sider/support-og-brukerinformasjon 

 

Må også nevne at, denne er laget for E60/61. Så skjermen må tilpasses litt for å få plass i E90/91. Sistnevnte har litt mindre plass bak skjermen.

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bestilte denne for to måneder siden:

https://graviton.no/produkt/klar/spesialtilpasset/bmw-1/graviton-vx7-10-25-android-7-dab-bmw-x5-x6-serie-f15-f16

Fikk den etter to dager. og den har Android 7.  Kan ikke si at jeg har hatt noe problemer med Graviton.no egentlig, det er vel den tredje spilleren jeg kjøper av de.

DAB+ appen var egentlig jævla fin og iforhold til de andre kina dab+ appene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat denne typen har jeg sett på også! Kan du komme tilbake med erfaringer? Denne skal vel kobles til bilens originale anlegg via AUX, spent på hvordan lydkvaliteten blir. Er det f.eks. mulig å justere lyden med en equalizer-app? Støtter skjermen touch? Ellers synes den å være perfekt valg når den originale skjermen tar kvelden, siden den også kan vise bilens iDrive på Android-skjermen.

 

Fikk den etter to dager. og den har Android 7.  Kan ikke si at jeg har hatt noe problemer med Graviton.no egentlig, det er vel den tredje spilleren jeg kjøper av de.

DAB+ appen var egentlig jævla fin og iforhold til de andre kina dab+ appene.

Det er vel en bruker her inne som har fått feil leveranse fra Graviton to ganger, da blir man naturlig nok sur. Men jeg tenker at Graviton har blitt en betydelig leverandør etter hvert, de leverer slike systemer til en rekke bilmerker, og har opparbeidet seg verdifull erfaring gjennom å tilby montering. Unntaksvis vil det bli gjort feil, og hvis dette ikke rettes opp tilfredsstillende, har man en sur kunde som deler sine negative erfaringer. Jeg satte selv bestillingen min på vent da jeg leste kommentarene fra denne kunden, så jeg er glad for at du retter opp inntrykket og bekrefter at Graviton er til å stole på. Nå håper jeg bare skjermen min tar kvelden snart, så investeringen kan forsvares! 😛 Skjønt, med alle moderne tilleggsfunksjoner, bedre enn det BMW selv kan levere på nye biler, så kan det forsvares uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, jeg er en av dem som har dårlig erfaring med Graviton. Da de sendte meg en gammel enhet den gangen jeg kjøpte. Jeg fikk da pengene tilbake ved å bruke angre-retten. Den gangen solgte de gamle enheter fordi den nye enheten ikke var kommet på markedet enda. Så for meg så virket det som de ikke viste dette selv og solgte disse i god tro.

Nå har de nye spillerene kommet på markedet, og jeg har handlet dette fra kina selv, for halvparten av prisen som Graviton selger dem for. Dette er en Identisk enhet. Android DAB Appen til Graviton er jeg enig i er en veldig god APP, men du er ikke nødt til å ha en Graviton spiller for å bruke den. Du laster den ned gratis på nettstedet deres. Den passer til ALLE android enheter på markedet pr dags dato som er over Android 4.4.4 mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kalinkamaen, kan jeg be om link til leverandøren i Kina? Jeg forsøkte å kontakte noen der som leverer identiske enheter som Graviton, men fikk aldri svar. Websiden deres var dessuten ikke oppdatert, de opererer med eldre versjon av Android og dårligere hardware, så jeg er veldig interessert i linken til de du handlet med. Får jeg dette til halv pris er det ikke noe å vente med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kalinkamaen skrev:

Sitter å vurderer en slik i min E92. Er du fornøyd med den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan veldig fornøyd ja. Eneste tingen som du må være klar over er boote tiden på enheten. Stopper du 5 minutter en plass, må du vente at den booter opp igjen når du starter bilen. Ca 1 min. Har også beskrevet tidligere at i E9x må man fjerne litt metal av enheten for å få plass til den. E6x har bedre plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kalinkamaen skrev:

Heisan veldig fornøyd ja. Eneste tingen som du må være klar over er boote tiden på enheten. Stopper du 5 minutter en plass, må du vente at den booter opp igjen når du starter bilen. Ca 1 min. Har også beskrevet tidligere at i E9x må man fjerne litt metal av enheten for å få plass til den. E6x har bedre plass. 

Enkel operasjon å fjerne det metallet? Tok du noen bilder som viser problemstillingen?

 

Tenker at det er greiere å montere en slik, framfor en allerede utdatert CIC enhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...