Gå til innhold

E91 320d Xdrive og senk


mslello
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, vil gjerne ha noen innspill fra de som har senket sin Xdrive.

Vurderer en lett senk på vår 2011 Msport E91 320d Xdrive, skjønner ikke hvorfor BMW ikke kan levere Msport understellet på denne. Trenger jo ikke å kjøre på ubrøyta hytteveier for å glede av Xdrive.

Bilen har gått 118.000km så det er vel like greit å bytte dempere samtidig, har da funnet Bilstein eller Eibach B12. Regner med det er samme settet, men fra forskjellige butikker. Noen som har prøvd? Noen andre gode erfaringer?

Skal brukes som familiebil, så vil beholde litt komfort og slippe å kjøre på skrå over fartshumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en E91 320d xDrive 2010 med Hartge senkefjører (har forstått at dette er re-brandede Eibach). Den var senket 30/30 og godkjent i vognkortet. Hadde aldri problemer med å ta nedi med den, og den satt veldig bra på veien. Det er også grunnen til at jeg har kjøpt AC Schnitzer fjærer som skal på F36'en til våren/sommeren, da vi begge synes den er noe "flytende" og litt for myk i standard xDrive oppsett, samt at ACS senker moderat og har rykte på seg for å være det nærmeste en kommer original stivhet - dvs. ikke for stive. Når det er sagt har den en fantastisk evne til å krype sammen og forsere svingete veier på en fabelaktig måte.

Mange sverger til H&R, men etter hva jeg har lest er Eibach hakket mykere enn H&R, så jeg hadde nok gått for Eibach (eller ACS) for å bevare mest mulig komfort. B8 og B12 dempere er vel laget for senkefjører og er etter hva jeg har lest en del stivere enn standarddempere uten at jeg kan bekrefte dette. Jeg kjøpte B4 dempere da disse kostet halvparten av alternativet som var originale (er kun to alternativer som "OE" standard på xdrive - Bilstein B4 og originale BMW). B4 er også rundt 10% stivere enn originale xdrive-dempere.

Summert opp: Go for it, du kommer ikke til å angre.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde H&R på F10'n jeg hadde. Men den hadde EDC, så der ble det sånn passe.

Har hatt en E91 LCI 316d med Eibach tidligere, ble litt mobbet for at den ikke så senket ut. Jegg syntes egentlig den så passe ut, men den stod på orginale dempere. Regner med ett sett med dempere og fjærer i lag bør fungere bedre sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...