Gå til innhold

BMW E46 318ci 04-mod bensin - Problemer


Erikkk
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har noen problemer med bilen min. På Lørdag hadde jeg kjørt en tur fra Trondheim til Storlien, uten noen problemer. Noen timer etter jeg kom hjem skulle jeg ut å kjøre en tur, og da startet ikke bilen. Starteren går(alt av lys osv kommer på, nok av strøm på batteriet), men bilen starter ikke når jeg vrir nøkkelt helt, virker som den ikke tenner. Dette har skjedd en gang tidligere(noen uker siden), men etter forsøk nummer 2 startet den med en gang, så tenkte bare at det var på grunn av kulda. Bila sto urørt, også på Søndags-kveld skulle jeg prøve igjen, og da startet den med en gang. Har også kjørt den på Mandag og i dag, og startet helt fint. Merket dog på Søndag og Mandag at den var veldig rar på tomgang, legger til en video som vedlegg. Veldig ustabil slik at den går mye opp og ned på turtallet rundt x1000.

Noen tips hva jeg kan gjøre? Veldig skummelt å kjøre langturer dersom den stopper igjen. Snakket med Snapdrive angående diagnose på den, og de sa at de ikke ville være noe poeng, ettersom feilen ikke er der nå, siden bilen min startet.

Video (1).MOV

Endret av Erikkk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn et annet verksted først og fremst. Feilkoder kan man utmerket lese ut i etterkant. Det kan høres ut som veivposisjonssensor. Den begynte å kødde på min E46 316i. Jeg solgte bilen før dette skjedde mer enn et par ganger, så jeg kan ikke bidra med noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 2/14/2018 at 12:24 AM, And-reas said:

Finn et annet verksted først og fremst. Feilkoder kan man utmerket lese ut i etterkant. Det kan høres ut som veivposisjonssensor. Den begynte å kødde på min E46 316i. Jeg solgte bilen før dette skjedde mer enn et par ganger, så jeg kan ikke bidra med noe mer. 

Har feilsøkt en god del, og fant ut at det kommer litt strøm til den kontakten som går til pumpa. Den ene tappen på kontakten er sikkert strøm for å få pumpa til å gå, men er en med strøm på som går til tankmåleren, og den skal jo ha lite strøm for å virk. Når vi målte strøm så var det veldig lite strøm som kom igjennom. Kan det vær den strømmen jeg målte? Altså til tankmåleren og ikke til pumpa? Kan jeg også eventuelt koble kun pumpa direkte til strøm(batteriet i bilen?) for å se om den starter da? Eventuelt hvilken av lederne(de som kontakten skal kobles til) skal det være strøm på?
Her er det forresten 2 bilder. En av kontakten jeg har målt strøm, og en annen for der kontakten skal settes på. https://ibb.co/bRsFQH og https://ibb.co/ebGLsx :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...