Gå til innhold

F01 750i ulyd/banking i motor


asef
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke skrudd på N63 motoren før men har satt meg littegran inni de og det jeg tror du hører der er tilbakeslagsventilene til veivhusventilasjonen. En per sylindertopp. Når du tar av påfyllingslokket så forandrer du trykkbetingelsene i veivhuset slik at ventilene åpner og stenger raskt. Derfor når du skrur igjen lokket så høres motoren din helt normal ut. Om du ikke merker denne lyden når du kjører e.l. tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for at du tok deg tid til å svare quandt1960. Det du sier stemmer helt angående min motor. Ulyden/banke lyden blir myyye mere tydeligere når en åpner påfyllings lokket til olje og den høres når jeg sitter i bilen og kjører. 

Ulyden på Min bil er så tydelig noen ganger at jeg har hørt den 35-40 meter unna når motoren går på tomgang. 

 

Kan det bli følge skader om det ikke blir tatt tak i straks? Hvor stor estimat på kostnad snakker vi sånn ca røft ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker. Jeg ville stukket innom et BMW verksted og bedt de høre på lyden, det burde i de fleste tilfeller være gratis. Så kan teknikeren rimelig raskt fastslå nøyaktig årsak. Det kan også være rådebank men syns det var rart den forsvant helt når du tok på lokket igjen, derfor jeg mistenker noe i veivhusvensystemet, der er det to tilbakeslagsventiler som opererer avhengig om turbo lader eller ikke. Rådebank er fort et verre problem og da må motoren ofte strippes ned og bygges opp igjen. Har du sjekket oljenivået på motoren? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klippet på 650i så jeg her om dagen. Har hatt bilen på Bilia og teknikker der sa de ikke hørte noe ulyd ( noe jeg er 100% sikker på var der) og samtidig hadde de tatt diagnose uten noen feil koder.

Det merkelige er at det ble satt inn fabrikk ny motor pga renosans/vibrasjon i bilen på garanti i 2016 fra forgje eier og den nye motoren har rullet 11 tusen km, At det allerede etter 11 tusen km begynner å lage ulyder er merkelige greier. 

Skal prøve å få tatt det her på garanti hos Bilia

Endret av asef
Info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...