ALBUAK

Kjøp av E90/E91- registerkjedeproblemer

Recommended Posts

Hei. Har lenge hatt lyst til å skaffe meg en E90/E91, mest sannsynlig 320i/320d. Synes de ser bra ut og det virker som om de har mye utstyr i forhold til andre biler fra samme generasjon, som f.eks A4. Det som derimot stopper meg litt er dette med registerkjedene. Leser overalt på nettet om biler med røket registerkjede og store regninger. Tror det var N47 motoren som hadde dette problemet?

Noen som har tanker eller erfaringer angående dette? :) 

Eksempel: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=110502063&fks=110502063

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

122hk har m47 motor derfor er den utefor det kjente register problemet dette gjelder på n47motoren så den du har linket til er ute for, en annen positiv ting med 122 hk er at den har ikke swirlflaps. :-) 

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Ikke finn på å kjøpe 320i fra denne generasjonen. Lat og trist motor, med feil på både registerkjede, injectorer, coiler, og gjerne et "ikke bra" oljeforbruk på på toppen av dette. 

Man fikk vel "318d" med n47 også, på lik linje med "118d"?

Redigert av And-reas

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider
30 minutter siden, And-reas skrev:

Man fikk vel "318d" med n47 også, på lik linje med "118d"?

Korrekt. 118d/318d med 143hk og 116d/316d med 115hk, begge N47.

M47 fikk man derimot i 122hk og da som 118d/318d. 

Redigert av Marius2002
glemte space/mellomrom

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider
28 minutter siden, And-reas skrev:

Ikke finn på å kjøpe 320i fra denne generasjonen. Lat og trist motor, med feil på både registerkjede, injectorer, coiler, og gjerne et "ikke bra" oljeforbruk på på toppen av dette. 

Man fikk vel "318d" med n47 også, på lik linje med "118d"?

Jepp, i følge wiki kom vist 318d med n47 i perioden 2007-2011

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Ja, for hadde selv en 1-serie 2008-modell med n47. Eide den fra og med km 98 000, til og med cirka 180 000 km. Driftsstans én gang; defekt jordkabel under motoren, førte til strømtom bil, i oppkjøringa fra parkeringshuset på Sandvika storsenter. Mindre registrerstøy på denne bilen, enn 3-serien jeg hadde med n46. Det kan ha vært flaks? :-P

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer

    No registered users viewing this page.

  • ekstralys.no