Gå til innhold

Mister fremdrift e83 3.0d. gm5l40e/a5s390r


ceo92
 Share

Anbefalte innlegg

BMW x3 3.0d 2004, km 225’. 

Hei!

Sliter med at bilen min mister fremdrift og lampe for girkasse-feil dukker opp. Jeg stopper bilen og starter den igjen og alt er tilsynelatende OK i noen kilometer. Plutselig mister jeg fremdriften, men nå dukker ikke lampen for girkasse-feil opp. Jeg stopper bilen og starter og den virker OK igjen.

Hadde bilen inne hos sulland idag for å legge inn igjen org programvare da bilen var tunet av forrige eier. Vet ikke om det er årsaken. 

Hadde bilen inne på Flushing for to uker siden. De sa det manglet 1,5 liter på kassa. De nevnte ikke noe om betydelige lekkasjer(noe jeg synes virker rart).

Ingen her som har opplevd noe lignende?

Endret av ceo92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er samme greia på 3 literne, men på 20d så er det ett tannhjul i "transfer case" som slites ut og gir girkasse/4x4 feil. Verdt å sjekke at denne ikke er helt slitt ut, og evt. At det er nok olje i dette systemet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hatt bilen på diagnose og kassa er konstatert "havarert" og må byttes/overhales. 

 

Den ble slik etter flushing ja. Snakket med forskjellige verksteder og girkassa kan ha havarert fordi den aldri har vært flushet tidligere.. Litt rart, men dette er vel heller ikke den beste automatkassa BMW har brukt. 

 

skal uansett ta en titt på fordelingskassa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...