Gå til innhold

M62 som lugger fram til 2500 rpm


RemyNG
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen stående en stund nå, når jeg parkerte bilen så var alt i orden. Så mens den har stått har den gått strømtom men kjørt starthjelp og da har den gått helt fint da og. Så byttet jeg til helt ny batteri da den som sto i bilen ikke tok lading. Tok bilen en tur å merket at bilen lugger voldsomt samt girkassen krangler voldsomt på hvilken gir den skal stå i. Vet at jeg har en issue med at diagnose programmene ikke får kontakt med hjernen til girkassen tidligere men forsatt ikke hatt det problemet. 

Bilen kjennes ut som den ikke tenner skikkelig før jeg er oppe på litt over 2500 rpm. Og fusker noe når den står på tomgang. Har kjørt diagnose og det ligger ikke noe feilmelding på hjernen. Men ser på live dataen at verdiene på 3 av sylinderene ikke er likt med resten. At det er veldig opp å ned når jeg gir gass. 

Tennplugger ble byttet i høst, bosch plugger samt ny bensinfilter. 

Tenker jeg prøver å bytte coiler siden jeg har dette liggende. 

Men litt merkelig at det skjer når bilen har stått en stund. Noen som har formening om hva som er årsaken? Kan det være hjernen til girkassen som kødder det til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm 🤔 ja kan være en mulighet selv om det var byttet toppdeksel pakning på begge sider sist vår. Kam sensor ble byttet i sommer. Men burde vel kommet opp om noen av de er gåen på diagnosen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm 🤔 det kan faktisk være, men det ville vel gitt noe form for feilmelding eller noe utslag på live data hvis jeg kjører diagnose på det? Får koble til PCen å lese av igjen. Bytte coilene først å ser om det er noe olje i plugghullene først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update

Gikk over alle pluggene, noen av de hadde mengder med olje i seg så ser jeg må bytte toppdeksel pakning igjen. Fikk rengjort alle pluggene og tørket det skikkelig. Starta bilen og den gikk helt fint ingen form for lugging i det hele tatt. Så tenkte jeg skulle ta bilen ut rundt gata å se åssen den gikk. Kom meg noen meter før girkassen gikk limp mode og samtidig da så begynte motoren å gå ujevnt igjen. Så tyder på at noe ikke er helt rett.

Bestiller hvertfall nytt modul da den som står på bilen er tydeligvis ikke frisk da jeg ikke får kontakt modulen med noen av diagnose programmene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...