Gå til innhold

Ferietur Tyskland - Trenger tips til familie med små barn


Stonescream
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jakten på årets sommerferie for familien har startet. Filosoferer litt rundt at kanskje en tur til Tyskland kan være fint ( Feks utgangspunkt fra Kiel ).

Har sett flere poster fra folk som har vært på turer nedover med innlagt besøk på BMW museum,  ol, men vi er ikke helt der.

For min del gjerne et hus/leilighet med basseng og stor hage samt noe fint å ha muligheten til å se ikke langt unna.

 

Trenger litt tips til hvor man kan dra å gjerne bo med noen få krav:

- Stor mulighet for pent vær ( Sommer! og da tålereres ikke 18 grader og stiv kuling og 16 grader i vannet av madammen 

- Bademulighet i form av enten ferskvann, basseng, sjø, men redd for "sommertemp" om vi er for langt nord.

- Fint med mulighet for dagstur til feks zoo, tivoli, badeland eller tilsvarende

- Ferieleilighet med basseng, trampoline, lekeplass osv.. så ungene har noe å gjøre uten at de voksne trenger å gjøre så veldig mye.

 

Har noen erfaringer og innspill å komme med så tar jeg gjerne imot.

2 voksne og 2 barn på 2 og 5 år er de som skal reise

 

...og blir det bilferie i år, er muligheten større for at man må bytte bil før avreise ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hvor langt er du villig til å kjøre? :)

Kjører du fra Kiel til Innsbruck i Østerriket vil det ta ca. 10 timer med kjøring. I Innsbruck går det an å ta en pitstopp med overnatting og besøke Alpen Zoo som jeg vil tro er stas for kidsa: http://www.alpenzoo.at/en/

Videre er det "bare" 2,5 timer ned til Riva Del Garda i Italia hvor du har store bademuligheter og mye sol og varme :)

Ta et søk på Riva, så ser du.

Før du krysser inn til Østerriket kan du stoppe innom Neuschwanstein-slottet, som ligger nesten på grensen. 

https://g.co/kgs/c5eQ6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du feriere i Tyskland og vil ha varmt vær burde du holde deg så langt syd som mulig, da er det stort sett 28-34 grader på dagtid og fortsatt ok varmt på kveldene. Dog kan været være variabelt selv i Bayern, så du kan risikere 21 grader, jakkevær og vind selv i juli. Tyskland er jo ikke det sprekeste ferielandet i verden, så hvis du vil ned til Italia er jo Toscana en klassiker. Fin natur, mye god vin og byer som Firenze, Pisa og Siena. Ikke nærhet til sjøen, så da må du leie hus med basseng. Aircondition er et must....

Gardasjøen er et usedvanlig vakkert område med hoteller som ligger langs sjøen hele veien. Ulempen er høye priser og veldig mye trafikk på de trange veiene. Fordelen er at det ligger såpass nære Alpene og Tyskland slik at man slipper å sitte timevis i bil nedover i Italia.

Alternativt har du Rimini på østkysten som er en klassisk badeby. Rivieraen ville jeg vurdert å styrt unna pga mye folk, høyt prisnivå, enormt mye trafikk og stort potensiale for terrorhandlinger i de franske byene i fellesferien. Italia er et tryggere land slik jeg ser det.

Det er for så vidt sikkert mulig å leie hus med basseng billigere i Kroatia enn Italia, og det ligger ikke så langt unna. Da kan du besøke Venezia mens du først er i området.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...