Mons1 Skrevet Februar 20, 2018 Share Skrevet Februar 20, 2018 Prøvde å hjelpe en kompis å få start på en E38 730d. Den har stått i 1 og et halvt år uten start etter en utforkjøring. Leser av diagnose om feil drivstofftrykk i diesel-rail. For å se om det er noen lekkasje på drivstoff-linjen, så tok vi av innsugsmanifoilen. Da oppdager vi at det meste av vakumslanger er sprukken. Det som overrasket oss er at det er tilkoblet 4 stk vakumslanger på hovedlinjen. Normalt er det 3 slanger. 1. Turbo 2. EGR-ventilen 3. Swirl-flaps 4. ??? Den 4 slangen hang i løse lufta og vi klarer ikke å finne ut hvor denne skal gå. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 20, 2018 Share Skrevet Februar 20, 2018 Går den til bremsekraft forsterker eller kanskje den er større? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 20, 2018 Share Skrevet Februar 20, 2018 E39 har en som går til motorfester, svart med rød stripe Trond H. Olsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Februar 21, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2018 18 timer siden, Otis skrev: Går den til bremsekraft forsterker eller kanskje den er større? Jeg snakker om de slangene som er tilkoblet hoved-vakum-linjen RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Februar 21, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2018 (endret) 17 timer siden, Hpi skrev: E39 har en som går til motorfester, svart med rød stripe Vakum på motorfeste??? Sjekket delekatalogen om motorfester og jaggu er det vakum-tilkobling Da er mysteriet løst RS Endret Februar 21, 2018 av Mons1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå