Gå til innhold

Eksosanbefalinger til E28 520i?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Har en '82 520i som jeg tenkte meg å skaffe ny eksos til etterhvert. Vil få fram sekserlyden da jeg synes den kommer veldig lite fram originalt, og samtidig gjerne ha en pen dobbelstuss bak der. Holder vel da kanskje med bakpotte? Eller blir det lite lydendring? Hva anbefales eventuelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

@Gabz Jeg tok vinkelsliperen og kappet av bakpotta, og sveiset på en straight  through 2,75" Dynomax lyddemper jeg hadde liggende fra 200sx-en. Lyden er pen og dyp på tomgang, samtidig som det ikke durer ved kjøring. 

For meg er det ikke en fullgod løsning, men jeg er ganske fornøyd med lyden. På sikt skal jeg få tak i ett annet eksosanlegg, men for nå fungerer det bra. Bare husk å få tak i en lyddemper som har omtrent de samme målene som den originale, da det ikke er mye plass i bredden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på noe sånt i første omgang selv. Starte med en bakpotte for å iallefall få fram litt mer lyd fram til jeg finner en ordentlig permanent løsning. Går jo forsåvidt an å bare skaffe en sånn universal bakpotte fra eBay. Så lenge det ikke blir veldig durete og jævlig på motorvei for eksempel så er det jo greit. Kanskje finne en som er litt tykkvegget så det passer looken til en E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E21 så bygger jeg nytt fra biltema. 1stk av de tynneste slanke lyddempern, 1stk hakket større bak, samt 2" eksos fra manifold. KNALL lyd! Bråker ikke for mye, kun når jeg plutselig er for tung på pedalen.

20170506_163208.thumb.jpg.0dba5db6facb7e4ae9ac237434fe08a5.jpg20170506_163143.thumb.jpg.dc26112b7d01cb54835278e694f92505.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der, ja. Jeg kan ikke sveise og har ikke utstyr til det heller så eksosjobben på min må tas på verksted. Så for å ikke sprenge lommeboken med en gang kan jeg kanskje begynne med bakpotte, se an hvordan jeg synes lyden blir også heller fortsette derfra med rør framover om jeg skulle ønske det. 

Kunne gjort seg med noe slikt for eksempel:
https://www.ebay.com/itm/Magnaflow-Stainless-Muffler-w-Tips-Street-Series-Inlet-Outlet-2-25in-3in-14815/301756412452?epid=227197764&hash=item4642157224:g:MXYAAOSwD5ZZzTNa&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...