Gå til innhold

Bmw e34 540i / 6 Individual /motorbygg / Rustsveising /oppdatering / og litt e34 m5


Børvis
 Share

Anbefalte innlegg

Hei ! 

Da er det min tur til å lage en bimmerstråd om prosjekte mitt. Har ikke vært så aktiv på dette forumet men har har følgt veldig mye med på forskjellige ting her og lært en go del 

Har en bmw e34 525i som eg har som bruksbil( skal selges ) Å har nå kjøpt en bmw e34 540i / 6 induvidual i daytona violet farge av @liffi

Ble ca 8 timers kjøretur fra etne og til liffi å gjekk veldig fint på vei bort , da jeg kom til liffi så seg en trist 540i som ikkje har fått så mye pleie som den abouslutt burde fått , men takket være liffi som bygde den til et kjørbar prosjekt så fikk eg den me meg heim.  Det som var veldig trist å se , var den som hadde bilen før liffi osv har pinstripa og lakkert svart midt på panseret og taket... skjønner virkelig tankegangen til dem som har gjort dette... tilegg så er det brukt silikon på hele takluka for holde den tett isteden for å skifte pakning... og for å toppe det så putta dem på 520 merket på bakluka....

Dagen før eg skulle hente den så sluttet  turtall, tank, og temperatur måler sluttet helt plutselig å fynke! Så da ble d litt værre med tanke på å kjøre den him i 8 timer, men stolte på liffi at temperaturen holdt seg fin til eg fikk den heim, aldri hatt m60 før og da liffi startet den så hørte eg den fantastiske v8 lyden , å da var eg solgt å måtte bare ha den , tilegg så er det en induvidual da! I daytona violet!  Var helt fantastisk å kjøre selvom den hadde masse små feil så var comforen der. 

Men nok om det ! Har nå fått den hjem i et varmt lokal å fikk vasket den i dag med en steamer å fikk alt salt og drit vekk etter 8 timers kjøre tur. 

Fikk også skrevet ned en lang liste med hva som skal gjøres og med nye deler som skal handles å den er lang ! , fikk også fikset speedometer problemet idag, liffi skiftet Comfor rele for å se om det var håp men det hjalp ikke , prøvde også nytt speedometer men hjalp ikke det heller , han sjekket også sikring men han såg ikke noe , men når eg sjekket sikringene på ny så såg at sikringen va røken men det var ikke veldig lett å se , men skiftet det så fynka speedometeret igjen og ble lettet 😁

Så til planene om bilen så tenker eg en full restorasjon på bilen , fra lakk til teknisk. 

Har fått tak i komplett zender styling , framfanger , side skjørt og bakfanger. Dette tenkte eg sko ta på 540i da nesten ingen har det så er det veldig kjekt å ha noe som ikkje alle andre har da! 

Blir å ta motoren ut 

skifte clutch og svinghjul skal ha enkelmasse svinghjul

ny sachs clutch da clutchen er veldig hard ( noen som veit hvorfor?) 

Heillakering da det virkelig trengs 

Kw v1 coilovers 

Fikse alt teknisk å få det til å funke 100% 

Skifte diverese pakning og skifte wire til takluke

Skifte wire til bakluken 

Er veldig mye mer som skal skiftes men da blir listen veldig lang å kan heller ta bilde underveis hva som blir gjort 

Fikk ikke tatt så veldig mye bilder men noen ble og vil ta flere bilder etter hvert så stay tuned!

Vis det er noe eg burde ha tatt med elle skreve mer om så er det bare te å si ifra :) vis noen lurer på ting så skriv ! Greier ikke å få med alt som må gjøres men prøver så godt eg kan :)

Ellers så vil prosjektet jobbet kontinuerlig  med og oppdatere her så mye eg kan :)20180222_171129.thumb.jpg.88a45c597523e57b116dd068e621890e.jpg

 

Snapchat-854350037.jpg

20180222_165658.jpg

20180222_163924.jpg

20180222_163913.jpg

Snapchat-1390975177.jpg

received_10160315547240227.jpeg

Endret av Børvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja 😃 Der var tråden og denne skal jeg følge med på 😃 

Er det mye rustarbeid som må gjøres ? Fulgte tråden til Liffi men husker ikke hvordan den var for rust 🤔

Ønsker deg lykke til med prosjektet og håper du får den i slik stand som du ser for deg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Børvis skrev:

Nei heldigvis ikke , det var en jording ledning til et eller annet , @liffihusker nok Ka det var 

Her kom det tråd ja! Gleder meg til å se fremgang :) 

nei hvor den gikk veit jeg ikke helt, men mulig startert eller til no følere. Den er helt smeltet hele veien ned så må få jord et annet sted da alt fungerte etter jeg tok den av. 

Har blitt brudd imellom +- ved torpedo så har vell blitt litt overbelastning her hehe. Smeltet div andre kabler men det gikk geldigvis bra. 

98E8DBD0-68E7-4744-8302-BD4D7B5A8772.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Zeveren skrev:

Herlig Torstein, følger med her! Gleder meg til å se framgang! :)

Bra du følge med, er en del ting som skal skje framover så har stor tro på at dette blir bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Se der ja 😃 Der var tråden og denne skal jeg følge med på 😃 

Er det mye rustarbeid som må gjøres ? Fulgte tråden til Liffi men husker ikke hvordan den var for rust 🤔

Ønsker deg lykke til med prosjektet og håper du får den i slik stand som du ser for deg 👍

Ja va på tide å få ein tråd nå, rust og rust , er veldig mye karroseri arbeid pga er brukt så mye sparkel på den ene siden , så tanken er å få hele bilen kalk blåst sånt at eg veit hva som må gjøres, å ser fort hvor gale det er :)

Ja håper prosjektet vil gå greit , er bare lærling så vil ta litt tid å få den i den standen eg vil ha :) men sjå lyst på da så vil den komme på veien igjen som en strøken daytona 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, liffi skrev:

Her kom det tråd ja! Gleder meg til å se fremgang :) 

nei hvor den gikk veit jeg ikke helt, men mulig startert eller til no følere. Den er helt smeltet hele veien ned så må få jord et annet sted da alt fungerte etter jeg tok den av. 

Har blitt brudd imellom +- ved torpedo så har vell blitt litt overbelastning her hehe. Smeltet div andre kabler men det gikk geldigvis bra. 

98E8DBD0-68E7-4744-8302-BD4D7B5A8772.jpeg

Blir nok å skifte motor elnette vis d lar seg gjøre å finne et bra brukt et , så skrik ut vis noen veit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var tråden og må jo gratulere her og :).

Har jo fulgt med på tråden til Liffi og skal selvsagt følge med her og.

Er pinadø bra denne ble reddet .

Først setter Liffi grunnpilaren på denne ,så fortsetter du.Dette liker jeg.

En annen ting ,er at det blir gøy å se på ting når du begynner med denne.

Meg og datteren holder jo på med Touring ,så greit med litt tips her og der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, danskiii skrev:

Du kan sitere flere innlegg enn et om gangen så slipper du fylle hele tråden din med svar ;) Bare et lite hint :)

Åjaa ,  viste ikkje d , er helt ny når d gjelde sånne ting, men skal gjøre det fremover , takk for tipset

5 timer siden, sveigis skrev:

Der var tråden og må jo gratulere her og :).

Har jo fulgt med på tråden til Liffi og skal selvsagt følge med her og.

Er pinadø bra denne ble reddet .

Først setter Liffi grunnpilaren på denne ,så fortsetter du.Dette liker jeg.

En annen ting ,er at det blir gøy å se på ting når du begynner med denne.

Meg og datteren holder jo på med Touring ,så greit med litt tips her og der :)

Takk for det sveigis, va på tide å få en tråd å ha noe gjør og ikkje minst dokumentere :)

Ja eg syns eg tok et riktig valg me å gå for dette prosjekt som er stort men La seg gjøre med litt pågangs mot og tålmodighet.

Blir veldig spennende å se progresjon, å se at det vil ta form , men gjerne i små steg da økonomi er ikke helt til stede endå:) 

Har følgt en god del på deres tråd på den tdsn så har fått vite en go del der , er bare te å komme te med tips , så skriver eg tips her sånt at andre folk kan eventuelt benytte seg av det:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Børvis changed the title to Bmw e34 540i / 6 Individual /motorbygg / Rustsveising /oppdatering / og litt e34 m5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...