Gå til innhold

kjøretøykontroll nyt info 07.03.2018


eriksen
 Share

Anbefalte innlegg

Erfaringmessig lokalt så er terskelen for å bli kalt inn til teknisk kontroll på denne måten ganske lav. Ser dem noe mistenkelig som senk, mye svartrøyk, store felger o.l og ikke har mulighet/gidder å stoppe dem der og da så er vell det bare noen tastetrykk for å få ordne innkalling. Er dem som vanlig folk så drar dem vell på litt ekstra i vintermånedene, er jo kjekkere å stå inne å kontrollere enn ute å fryse :)

Ville vert mer redd for om myndighetene følgte med for 4-5 år siden når forumet var mer på "topp" og andre plattformer var litt lengre bak, men tror selv det er så lite aktivitet nå at vi glir under radaren i dag. Mye enklere å bare sitte å klikke igjennom Finn annonser om man ønsker å plage folk på denne måten. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har til vane med det, samtidig som den ryker en del svart i forbindelse med tuning tror jeg nok det er mere grunnen selv. Er en del som leker politi også, og blir meget bitre over å bli forbikjørt. Skal ikke se bort ifra at noen har ringt svv/politi og smørt skikkelig på rundt både effekt og røyk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, TRF skrev:

I så fall, gjør deg selv, og alle andre en tjeneste med å sette på DPF igjen, om så bare for kontrollen. Det siste vi trenger er at SVV bestemmer seg for at dette "er et problem de ønsker å ta fatt i".

Er mange som allerede tar med åpenbart modifiserte biler på kontroll på hos vegvesenet, så er nok allerede et utbredt problem. Så støtter dette med å gjøre bilen så original som mulig før kontroll 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere vet jeg at det har vært ansatte i Vegvesenet som har snoket på forum, men hva dem gjør nå til dags vet jeg ikke. Er jo greit å skjule skiltnr dersom du har noe å gjemme... Var en med en E30 cab som også ble kalt inn etter å ha lagt ut en del bilder osv av bilen uten godkjent motorbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres litt vel konspiratorisk at biltilsynet snoker inne på forumet her. Da høres det mer sansynlig at de går "undercover" på biltreff. Det blir litt som å fiske laks i et oppdrettsanlegg . Men som noen har nevnt kan det nok være lurt å sladde skiltene hvis man lager en show off tråd. Det er nok større sansynlighet for at folk med uredelige hensikter kunne finne på å snoke her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.2.2018 at 11.27, eriksen skrev:

så kom dagen der Bmw X 5 skal sjekkes for senking og mørke vinduer .

parkerte bilen ved Stavanger trafikk senter .  ble møtt av alvorlige personer som sa  ja hm  denne er senket osv .   men efter 1 time ca måtte de gji opp ,  helt til en Spesialist kom en en stor kniv , han laget en stort snitt i vinduet foran og sa ha ha  denne bilen har solfilm  !!

haha for noen triste folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske naivt å tro at vegvesenet har folk som målrettet snoker rundt på forum og sosiale medier. Men de har nok en del folk som er aktive i slike medier privat. Da er det ikke utenkelig at de kommer over ting de tar med seg på jobb dagen etter. De er nok mer aktive ute i felten, både med kontroller og generelt oppsyn med biler i trafikken. Jeg har selv bevitnet to ansatte ved Arendal Trafikkstasjon på ett biltreff for amerikanske biler. Ingen av de slår meg som typiske amcar entusiaster, og måten de studerte skilter (mye uoriginale skilter i amcar miljøet), dekk og motorrom bekreftet bare mistanken. Ett biltreff er jo som en gullgruve for de som leter etter ting som ikke er etter forskriftene. Så kan man jo få straffet noen der det svir også, jeg er overbevist om at de finner det tilfredsstillende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er nok ganske naivt å tro at vegvesenet har folk som målrettet snoker rundt på forum og sosiale medier.

Er ikke enig. Selv er jeg lett paranoid, og tenker at nettfora/facebook er et helt opplagt sted for byråkratene å snoke rundt på. De har komforten av å sitte på ræva innendørs (det er ekstremt lite kontroller langs veiene i vinterhalvåret i forhold til sommerhalvåret) og ikke minst er det fornuftig økonomisk for etaten. Folk har blitt innkalt til teknisk etter annonse på finn, så hvorfor skal de ikke sjekke aktive fora? Det lønner seg alltid å være føre var istedenfor å undervurdere fienden.  Er heller litt unødvendig paranoid fremfor å gå på en smell etter å ha vært blasert og ignorant. Nå snakker jeg litt mer generelt og ikke nødvendigvis spesifikt for bimmers.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke var værre da ivertfall :) Vet ivertfall politiet kan skrive forenklet forelegg på 2000 per side ved sotet rute forran. Usikker på om svv driver med sånt, men at du "kun" måtte rive av filmen for å slippe derfra ville jeg vert fornøyd med ivertfall. Blir du derimot stoppa med film igjen er dem ofte strengere her omkring til info. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...