Gå til innhold

Anders92


Anders92
 Share

Anbefalte innlegg

Flott bil, tror dette er første gang jeg har fått skikkelig "vil ha" følelse over en E36 Sedan. Enormt med potensiale med det vognkortet og er jo så tøft at den egentlig er "original" enda som klasse 2 bil mtp m42. Synest også M42 er en veldig grei motor, og samtidig så rimelig i innkjøp i seg selv. I en framtidig motor ville jeg derimot undersøkt muligheten for å få opp slagvolum litt. Hadde heller ikke stussa i å kjøpe ett mere moderne datasprut når du først rydder i ledninger, som maxxecu eller Link. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har ikkje noke erfaring med mapping, men holder på å bygge en ganske sint motor så tenker vell litt på det samme om dagene.  Mapping er virkelig siste plassen eg ville spart på ett bygg. Inntrykket mitt er at de som virkelig er flinke å mappe er dem som holder på med dette på jevna, og har brei erfaring med hva som fungerer og ikke fungerer. er du intr i å lære ville eg mye heller kontaktet RFS, ELS o.l fått den mappa skikkelig og enkelt og greit sett hva de gjør. En med erfaring vil også kunne se mer av sammenhengen av det tekniske og hvor langt han føler det er fornuftig med effekt. Ja det koster fort 10k for en dag med mapping, men syns ivertfall jeg er lite på ett sånt prosjekt. Igjen nevner jeg det med å oppgradere sprut eventuelt først, da får du somregel rabatt på mapping om du handler med samme tuner. 

mange mener motorer med ettermontert turbo/kompressor o.l kun betyr skruing, men selv har jeg inntrykk av at det somregel står i stil med byggekvaliteten og dårlig mapping. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...