Gå til innhold

Løs kabel E70


Rhummels
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en '10 X5 E70, som det har vært store problemer med de siste ukene. Mange komponenter har meldt feil, og stort sett har det vært på komfort enheter. Etter litt leting i dag, fant jeg endelig synderen. Bak på høyre side var det nesten en liter vann under all elektronikken. Oppi denne dammen låg det en løs kabel, som bl.a. hadde CAN-BUS utgang (gul+svart). Etter å ha fått ut alt vannet & tørket kontakten, virket alt igjen, uten feilmeldinger. Men er det noe som kan si meg hva denne skal være til? Kabelen er ca 1m, og har 14 kontakter. Det var bl.a. noen ledninger som gikk inn på baklyset, så kanskje den har noe med ettermontert hengerfeste å gjøre?

Har ikke funnet ut hvor vannet kommer fra enda.

mvh Rune

IMG_0610.JPG

IMG_0612.JPG

IMG_0613.JPG

IMG_0611.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke dreneringene fra takluke ned i disse brønnene?  Det sitter en slags gummiventil i enden av slangen som kommer fra takluka som er gjennomføringen ut slik at vannet drenesre ut i hjulhus eller bak støtfanger e.l.  Disse ventilene har en tendens til å fylles opp med rusk og rask og tettes og da havner vannet inni bilen istedenfor.  Klassisk Bmw problem

XC90-Sunroof-Drain-03.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...