Gå til innhold

Norbakken's E23 728i


norbakken
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Rune-K skrev:

Her har noen vært misfornøyd med instrumentlyset og satt i for store pærer. Har dessverre sett det på alt for mange biler.

De skal være på maks 3 watt, problemet er at man får de samme pærene i 5 watt og til og med 21 watt. Da blir det fryktelig varmt.

 

Det rare er nemlig at det er 3w som står der nå, men selvfølgelig, skaden kan jo være gammel og pærene skiftet til riktig styrke... Skal hvert fall få tak i nye da det er litt dårlig lys der nå synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste råd er glem det. Hvis du har lyst kan du prøve og bytte batteriene i SI-bordet. Det kan hjelpe på eller du kan kjøpe et oppgradert SI-bord  på ebay uten batterier. Jeg har prøvd begge deler men nå lyser det like herlig igjen. Det er fint noen måneder så er det tilbake til det gamle. Noen tar rett og slett og drar ut kontakten inne i instrumentpanelet, da lyser det i vertfall ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2018 den 14.00, Rune-K skrev:

Mitt beste råd er glem det. Hvis du har lyst kan du prøve og bytte batteriene i SI-bordet. Det kan hjelpe på eller du kan kjøpe et oppgradert SI-bord  på ebay uten batterier. Jeg har prøvd begge deler men nå lyser det like herlig igjen. Det er fint noen måneder så er det tilbake til det gamle. Noen tar rett og slett og drar ut kontakten inne i instrumentpanelet, da lyser det i vertfall ikke lenger.

Jeg regnet med at det var det svaret jeg fikk. I e28’n er det ikke liv i serviceindikatoren i det hele tatt, men her lyset det litt for mye :P Kan hende jeg bare drar ut kontakten inni der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
45 minutter siden, eLo skrev:

Heisann! Fint å kunne lese om bilen din, det gir meg litt bedre forståelse når jeg skal igang med min nyinnkjøpte 735ia. Spennende å følge med videre!

 

Hei! Jo takk for det. Må få gratulere deg med e23, ser ut som den er i noe bedre stand enn min. Blir det tråd på den eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens: Trenger litt hjelp angående dynamo og regulator. Etter bytte av foringer og reimer kom dynamoen på plass igjen på torsdag og alt fungerte utmerket, sånn rent bortsett fra at ladelampa nå lyser. Med mindre jeg ruser motoren til over 3000omdr, da slukker den..., som oftest.
Tok en liten kjøretur i nabolaget og jo lengre jeg kjørte jo svakere ble lyset, og til slutt var turtelleren død, alt av lys var borte, og motoren gikk på trass. Så, plutselig, var alt på stell igjen... Merkelig. 

Hadde ute regulatoren da jeg hadde dynamoen ute og stiftene er slitte, så denne må nok byttes, og forhåpentligvis er det løsningen på problemene, men jeg sliter med å finne ut hvilken dynamo jeg har og hvilken regulator jeg dermed skal kjøpe.
KOED har tre ulike dynamoer der (kun) de sju første tallene i nummeret stemmer, men prisen på regulatorer varierer jo fra 135,- til 1500,-! 

Legger ved et par bilder av nummeret som er veldig slitt. Noen som har tips og kan hjelpe, eller skal jeg bare handle en regulator som passer til en dynamo som gir 14V og 65A?

IMG_1474_zps4z5kr2ks.jpeg

IMG_1471_zpsvx9fgijx.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en standard Bosch dynamo fra 80 tallet da? I tilfelle så er det bare og stikke bort til Biltema og kjøpe en regulator.

Sjekk også jordingsledningene fra dynamo til motor og fra motor til karosseri.  Du kan sette voltmeteret mellom dynamohuset og minuspolen  på batteriet mens motoren går. Det bør vise nesten 0 volt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, eLo skrev:

Heisann! Fint å kunne lese om bilen din, det gir meg litt bedre forståelse når jeg skal igang med min nyinnkjøpte 735ia. Spennende å følge med videre!

BCA95D3B-5508-4C78-A785-C07A18127761.jpeg

Ser ut som et fint eksemplar det der. Var det den som ble importert fra Sveits for noen år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2018 den 22.56, Rune-K skrev:

Ser ut som et fint eksemplar det der. Var det den som ble importert fra Sveits for noen år siden?

Den kom fra Liechtenstein i år 2000. Det er litt og ta tak i, men i løpet av vinteren bør den være såpass at den kan brukes som "søndagsturbil" for familien. Jeg har lite erfaring med 7-serie, så det er veldig fint å få råd og tips via trådene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så vidt jeg husker så er nr. 3 holderen til bryteren. Den er skrudd fast med en av skruene som holder hengslet til hanskerommet. Hvis du ikke finner ut av det skal jeg få tatt et bilde iløpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rune-K skrev:

Så vidt jeg husker så er nr. 3 holderen til bryteren. Den er skrudd fast med en av skruene som holder hengslet til hanskerommet. Hvis du ikke finner ut av det skal jeg få tatt et bilde iløpet av helgen.

Å? Så den sitter helt i bakkant? Da kan det hende jeg finner ut av det, kom ikke på å lete bak der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...