Gå til innhold

530d


BjørlykkeOle
 Share

Anbefalte innlegg

Montering av nyrene. Vil si at dette gav fronten et nytt løft og litt argere blikk som tydelig skiller seg ut fra alle sterke forum-meninger. Selv mener jeg at shadowline er penest med svart gloss farge.  

Kjøpte kittet på ebay og er fornøyd med passformen. Link til nyrene: 

https://www.ebay.com/itm/232644749583 

Neste på "gjøre-listen" er montering av M-fangere forran og bak (ila neste uke) 

unnamed (2).jpg

unnamed (3).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er støtfangerne kommet på sin plass og bilen fikk enda et løft. Gjorde seg virkelig med nye orginale fangere, særlig bak. Fikk lakkert og slipt+grunnet begge fangerene til en pris på 4800kr, noe jeg synest var en fin pris. Vurderte lenge å gå til innkjøp på lakksprøyte og lakk selv, men jeg har ingen lokaler å gjøre dette i nå som jeg er student. Til påsken blir det tur hjem til Ålesund, hvor jeg skal ordne nye skilt med UF kjennemerke med gummimagneter rundt om. Skal også få en kompis til åå ta en grundig 2-stegs polering. Planen er også å få våtslipt lykter rundt om, noe som sårt trengst. Skal også montere grill-gitter med chrome-koppholdere i påsken. 

Ting jeg fokuserer på fremover nå er:

- Lakkering+montering m-tech speil h/v. 

-Coilovers framaksling+lenkearm på bags bak.

-Hekkvinge/takvinge

Demontering.jpg

bakfanger.jpg

framfanger.jpg

sluttresultat.jpg

Vasket.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var ikke rengjort i det hele tatt før montering! Vasket den grundig nå etter montering og jeg ser ingen fargeforskjell. Håper å ikkje få en nedtur i morgen når jeg skal ut i dagslys. isåfall krever jeg lakk-arbeidet på nytt :) Slenger ut nye bilder i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt noen bilder av bilen i sollyset dagen etter lakkeringen. Jeg hadde mistanker om at der var en klar fargeforskjell, men jeg ble totalt lurt av kunstig lys i feil vinkel da det var mørkt ute når jeg ble litt skeptisk. Klart der er en liten nyanseforskjell på gammel/ny lakk, men skal gi bilen en skikkelig grundig lakkrens+polering+forsegling i påsken :) 

Lakkering bak 1.jpg

Lakkering vinkel .jpg

Frontfanger.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en liten økt i dag hvor jeg fikk revet ut det gamle "trelistverket" og satt på plass shadowlinelistene som jeg hadde på gamlebilen. Synes dette gir interiøret en mye finere tone til svart helskinn :) Hadde manuellgir på gamlebilen, så jeg mangler da selvfølgelig listen som skal være på girspaken. Lurer på om jeg bare skal ta på noe svart sprittusj/neglelakk med klarlakk-neglelakk over. Tipper at det er svært få som er interissert i å splitte et komplett listverk bare for en girstang.. hehe

Gammalt interiør.jpg

ny look interiør.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er påsken over og det er på tide med ei litta update med hva som ble gjort. Først og fremst vil jeg si at bilen imponerte på drivstoff forbruk fra Horten-Ålesund (643 km) med kun 42 liter diesel. 

Dette ble gjort: 

Nye skilt med UF kjennemerke (Ålesund)

Svarte N-merker med sprittusj

Montert kopper i nedre grill

Våtslipt alle lykter rundt om med Ødegaard Lakk sin restore 3M-kit. (Anbefales på det sterkeste)

Rubbet+polert med fuso wax

Montert avtagbart hengerfeste

 

Slenger med litt bilder av arbeidet :) 

IMG_1890.thumb.jpeg.fa934f0164bc46e3e6cef8f67079e959.jpegIMG_1883.thumb.jpeg.aa80913aad0b22e3004e58e1a34aab1d.jpegIMG_1926.thumb.jpeg.c06641518906e0d58bb125425add8a9f.jpegIMG_1934.thumb.jpeg.cb3db8ba37ca4b41092b4315e66699b6.jpegIMG_1920.thumb.jpeg.dbdc3a40dee79009e5326e5ee746e27b.jpeg

Grundig vasket med Nerta+prickbort blanding. Tørket så i noen timer innendørs før rubbingen ble gjort. 

IMG_1950.thumb.jpeg.02c549fda8b3a90f806d784001198a5d.jpegIMG_1959.thumb.jpeg.630d38ada2c0ef70bcd5002d95a39932.jpegIMG_1960.thumb.jpeg.560dd9a1be98546493e71ec080e46df9.jpegIMG_1938.thumb.jpeg.4e59b591513b80dada402acc64c07f04.jpeg

 

 

IMG_1924.jpeg

Endret av BjørlykkeOle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste på listen vil da bli coilovers og legge bilen heilt nedpå, sote ruter og bygge om til muffler delete med 4``dieselendestuss 8) 

Ettersom jeg er student og ikke har alt for mye å rutte med ($$$) vurderer jeg å kjøre en hel sesong på helårsgummien for å spare til noen rimelig brukbare rims til neste sesong. Det trengst å spare ivertfall. Hvilke felger det er snakk om vil vel kunne diskuteres. Kom med innspill!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...