Gå til innhold

BMW Forhandlere


John Kr
 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje litt på kanten, men jeg prøver ...

Jeg kjøpte min siste BMW hos Strandveien Auto i Trondheim i 2012 og har så langt vært godt fornøyd med deres profesjonelle kunnskap. Nå tenker jeg å bytte til ny BMW, men Strandveien Auto har siden den gangen mistet sin salgsagentur. Da må jeg finne noen andre i fylket eller andre deler av landet.

Er det noen forhandlere dere vil trekke frem som spesiell gode eller dårlige. Jeg har forsøkt å komme i kontakt med Sulland i Trondheim, men her har jeg en dårlig start med at de ikke svarer på mail. Hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gode ord å si om Bilia, men de ser ut til å kun forhandle Toyota i Trondheim... Har også hørt mye bra om Bavaria, men samme geografiske problem med dem... så da er det vel Sulland som gjelder, om du ikke vil handle bli sørafor. Foreslår at du tar en tur innom dem. Kan hende får du et annet inntrykk om du møter opp enn det du får når du sender epost. Og jeg tror BMW Norge stiller ganske strenge krav til sine forhandlere, så det kan da vel ikke være så ille?

Edit: Ser at du har Bilhuset Visborg AS i Verdal... Kanskje en mulighet å ta en tur innom dem?

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om du er på jakt etter ny bil eller brukt, men det beste er nok og ringe en av selgerne direkte for en epost har desverre lett for og drukne.

For ordensskyld har jeg tipset en av MINI selgerne som jeg kjenner på Sulland. Han skulle viderebringe beskjeden til Bimmergutta. Eventuelt kan du sende kontakt info til Edvin Forfot på messenger.

Strandveien Auto har fortsatt service agenturet, slik at de kan foreta alt av service og garanti jobber, men de selger ikke nye BMW & MINI.

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk...

Jeg bor 12 mil utenfor Trondheim, tenkte jeg skulle opprette kontakt pr mail før jeg kjører. Jo, telefon kanskje det sikreste, den kanalen har jeg ennå ikke tatt. Strandveien Auto er jeg kjempefornøyd med, men desverre ny BMW selger de ikke lengre. Jeg skal kjøpe NY bil ja, men jeg er litt på vaklende grunn ift bensin vs diesel, vanskelig valg.

Vurderte X4, men havner vel på nytt på 5-serien, denne gangen har jeg lyst på 6-er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med du får svar i morgen, vis ikke ringer du bare en av nybilselgerene også avtaler du tidspunkt. I en hektisk hverdag er det desverre lett og tenke at den eposten skal jeg besvare etterpå, og dermed blir den glemt.

Når du skal velge motor, ville jeg sett på kjøremønsteret fremfor hva regjeringen tenker akkurat nå. Eventuelt om det finnes planer i området, som skulle tilsi at det vil være høyere takster ved bompassering.

5-serien likte jeg veldig godt da jeg prøvde den. X4 og 6 serien har jeg ikke prøvekjørt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker ...

Jeg bor på landet, passerer sjelden bomstasjoner, men mye småkjøring. I de verste vintermåneden så står BMW'n i garasjen, bruker en annen bil til jobbkjøring. Småkjøring så er vel bensin tingen... Jeg kjører 2-4 ganger i året til Moss, dvs langkjøring, dieselforbruk på 0,48l/mil, knallbra.

Med mye småkjøring på mine to biler så har jeg aldri hatt noe form for motorproblemer.

Får ringe Sulland da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg som du er fornøyd med den bilen du har i dag, men ønsker deg noe nytt.

Du ser hvor raskt diesel gikk fra og være gudsgave til og bli den største styggedommen. Derfor ville jeg ikke lagt for mye vekt på diesel eller bensin, men heller hvordan du liker karakteristikken på motorene.

Jeg merker godt på lukta av bilen om den har behov for en lengre kjøretur, da får den også det :D

Lykke til med nybilkjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg med Sulland i Trondheim, men jeg kjøpte min F10 på Sulland Hamar, veldig fornøyd med kundeservicen jeg fikk der. Om jeg skulle ha en ny bil senere, og de skulle ha en aktuell en er jeg ikke usikker på å dra dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, bricks said:

Folk/leverandører som ikke svarer på mail innen 24 timer utgår hos meg, å skylde på at det er en hektisk hverdag handler bare om dårlige rutiner

Faktisk litt enig, jobber du som selger i 2018 og ikke svarer e-post ila 24t så mister man kunder. Hadde samme utfordring med Stamsaas ( Nå Sulland ) Fredrikstad, 14 dager responstid på e-post? Da finner jeg meg en annen forhandler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...