Gå til innhold

Rear breaklight faulty - BMW e91 320XD


MadMax!
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en E91 320XD som har sliti litt med batteri.. har nå bytta batteriet, men dette ble ved en inkurie utladet i går... Jeg vet ikke om dette er på grunn av all småkjøringen og det kalde været her i hovestaden, men jeg har nå ladet batteriet fullt opp med en DEFA Smartcharge A8 (forøvrig et fryktelig kjekt produkt) og skal se om dette hjelper.. Hva er den enkleste måten å se om noe terkker mer størm enn det skal når bilen er i dvale?

Uansett, til poenget!

Fikk en lang remse med feilmeldinger da jeg skulle starte bilen da den var tom for batteri (alt fra airbagfeil, firehjulsfeil og feil på break light rear right). Regner med at det var sensorene som gikk litt "amok" grunnet flatt batteri.

Alle disse forsvant da jeg fikk strøm på bilen og kjørt litt, utenom break light rear.. Denne lyser fortsatt i dag, men etter å ha fått brodern til å se på bilen mens jeg trykket bremsen inn, kunne han bekrefte at jeg fortsatt har bremselys på begge sider.. Stemmer det at det er to bremselyspærer bak på hver side? (Har ikke åpnet og sjekka).

Jeg tenker å bytte pærer bak hvis det er tilfellet. Spørsmålet er da hvilke pærer jeg skal kjøpe? Altså navnet på selve pæra..

Håper noen har noen vettuge svar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, når du byttet batteri, registrerte du det korrekt til bilen? Elektronikk hater dårlig spenning og det kan føre til at moduler kan bli skadet i aller verste fall. 

SmartCharge 8A er fantastisk, har en selv og min E39 er nede i garasjen på vedlikeholdslading nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det ble byttet av forrige eier (overtok bilen nå i januar) så det er jeg litt usikker på..

Er dette noe jeg kan sjekke og evt gjøre selv isåfall?

Endret av MadMax!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...