Gå til innhold

påvei til å kjøpe e91 320dx touring 2012


Anbefalte innlegg

se vekk ifra at 2l dieselen er en forferdelig motor, ( kan dog chippes til 240hk)
skal ha en e91 av nyere type 2011-2012, og nei ikke f30 utenom m3/m4, heller ikke preface da disse har "bart" 

klarte å finne fram denne 
 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=112195508

dx og ikke voldsomt utstyrt men helt ok, blir en bil jeg skal ha i lang tid, er det høye km'n katta i sekken? blir første e91 desverre ingen forhandlere som har 2.5 inne i ix har inbyttebil (nei ikke 540n) så må bli forhandler. 

noen spesielle modeller man bør styre unna? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Eivind320x skrev:

Hva med denne? 30 000kr mer i rutepris, men rulla 100k mindre.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=114268417

 

 

det var nr 2 jeg hadde sett på, men de gir 15k mindre i inbytte på bilen jeg bytter inn, har ikke motorvarmer eller  pdc forran.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en E91 BMW 320XD. Min har en del mer utstyr enn den du har sett på (bla. Msport, panorama og Shadowline), men jeg kan varmt anbefale selve bilen ihvertfall. Ligger utrolig godt på veien, og drar godt etter at jeg chippa den til 240hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare utstyrs lista, den ene har panorama,manuell  lyst skinn, lav km 55k, men bare sensor bak, den andre har høy km 164km, sensor forran og bak, elektrisk delskinn, og fjernstyrt motorvarmer., ellers er begge nesten identiske 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange tips, hva tenker du på konkret? :)

E91 320d xDrive er gode biler, ligger godt på veien og forbruket er ikke avskrekkende. Jeg mener NaviPro er et must, samt pdc foran og bak. Panorama er ikke noe jeg trenger og på en brukt bil ser jeg mer fordeler uten enn med. Det er fordi panoramatak krever jevnlig vedlikehold, spesielt dreneringen, hvis ikke så kan det bli oversvømmelse bak inni bilen og da samtidig kanskje kødde til elektronikk. Er det vedlikeholdt, så er det derimot ikke et problem. Sort taktrekk teller positivt for min del, det samme gjelder hengerfeste. Koppholdere er et must, skjønner ikke den dag i dag at det var ekstrautstyr og at noen i det hele tatt bestilte uten. E91 lci er veldig fin uten M-Sport også, selv om jeg foretrekker M-Sport. Elektriske seter er langt fra et must, jeg foretrekker manuelle, litt old school der.

Jeg begynner ikke engang på N47 og register, er den tatt vare på så er det sjeldent et problem. Men brukt er brukt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kristiansan'årn skrev:

Det var kloke ord! Takk da gjald det bare om jeg skal velge den med 164.000km eller den med 55.000km...

Kan vel svare på det meste om disse, men umulig å huske alt i farta. Spør gjerne om det er noe mer spesifikt du lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp om det @Marius2002 sier ovenfor her. Dette er solide biler som går lenge om de blir tatt skikkelig vare på. Ville ikke brydd meg så mye om km stand, men en bil som er kjørt ekstremt lite kan være vel så usikkert som en som er kjørt veldig mye. Den vi hadde var kjørt en god del, og hadde ingen som helst motormessige problemer med den i vårt eie - den hadde blitt brukt mye på langkjøring og det er sunne kilometer. Utstyrsmessig er det for meg på disse bilene et must med PDC foran og bak, navipro, sort taktrekk, koppholdere, xenon. Har du det er mye gjort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var det jeg var litt bekymret over, men vet at eldre bmwr m60, m50 osv holder lenge på godt vedlikehold, var litt usikker på de nyere, eneste jeg ikke "liker" på den jeg hadde valgt er høy km og delskinn, men er el stoler så er vel null problem å bytte til skinn km jeg ønsker det, er det noe spesielt disse er beryktet for når det kommer til karosseri eller elektriske feil? Dette er jo face lift så mesteparten skal være utbedret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som hadde gått lengst hadde ikke koppholdere, man skulle ikke tro det, men de er faktisk et must. Du kan ettermontere såklart, men det er litt jobb. Finner du en med lyspakke er det også et pluss. Ingen kjente store feil på karrosseri eller el som jeg kommer på, men enkelte komponenter kan takke for seg. Turbo, bagasjelukehengsler, oljenivåsensor og CCC(pre-lci og gjelder ikke deg) er eksempler på diverse man må påregne å kanskje måtte bytte med tiden.

Her har du en til:

https://www.finn.no/115026634

El.-hengerfeste, koppholder, men ikke sort taktrekk Jeg snek litt på finn.no, og jeg så ikke umiddelbart en eneste en som falt under mine preferanser. Men det telles ikke, en må bare finne ut ens eget behov :)

 

 

Endret av Marius2002
EDIT: Den hadde såklart HDC, jeg så ikke logoen på knappen skikkelig på telefon...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Marius2002 skrev:

Den som hadde gått lengst hadde ikke koppholdere, man skulle ikke tro det, men de er faktisk et must. Du kan ettermontere såklart, men det er litt jobb. Finner du en med lyspakke er det også et pluss. Ingen kjente store feil på karrosseri eller el som jeg kommer på, men enkelte komponenter kan takke for seg. Turbo, bagasjelukehengsler, oljenivåsensor og CCC(pre-lci og gjelder ikke deg) er eksempler på diverse man må påregne å kanskje måtte bytte med tiden.

Her har du en til:

https://www.finn.no/115026634

El.-hengerfeste, koppholder, men ikke sort taktrekk eller HDC(så ikke knappen i rekken). Jeg snek litt på finn.no, og jeg så ikke umiddelbart en eneste en som falt under mine preferanser. Men det telles ikke, en må bare finne ut ens eget behov :)

 

 

De var ikke så interiserte i inbytte desværre, selv om det var en veldig fin bil . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet deg bil? Eller må det være 2012 modell? Faceliften kom jo i 09 og du kan være heldig å finne fine eksemplarer innen for budsjettet og krav.

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 timer siden, Eivind320x skrev:

Har du funnet deg bil? Eller må det være 2012 modell? Faceliften kom jo i 09 og du kan være heldig å finne fine eksemplarer innen for budsjettet og krav.

har på en måte funnet meg ny bil men er åpen for forslag, må være forhandler da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...