Gå til innhold

X3 2008 mod. Bytte seter fremme?


Foksen
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpt X3 2008 modell. Svarte skinnseter. Ikke elektriske. Vet ikke navnet på setene men det er justerbar forlenger under lårene. 

Slitt førersete mens passasjerside er bra. Går det an å bytte mykdelene av venstre sete til høyre side? Alternativt å bytte sittepute over siden de ser ganske forskjellig brukt ut?

Hilsen Foksen

Førerstol1.jpg

Førerstol2.jpg

Førerstol3.jpg

Endret av Foksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge ETK på gsbildeler.no er sittepute og ryggpute identisk på forsetene (ingen airbag på siden i ryggen?). Hvis jeg har lest rett. Sjekk selv ved å slå inn ditt bilnummer.

Det enkleste er å bytte hele puten. Trekket kan tas av, på sitteputen er det festet med rundt 20 metallringer som det er en del plunder med. Regn med et dagsverk på hele jobben.

Har du sjekket om en hugger i nærheten har noe liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar - Skal skru ut setene og ta en skikkelig rens og farging med gode lærprodukter. Bare sitteputa på førerplassen som ser litt mer "medtatt" ut i formen og da kan jeg flytte over hele puta og heller slite på den som ser nyere ut. Til slutt vil de jo bli tilnærmet like i formen. Har sett på video av oppfrisking og farging av seter og det ser jo helt konge ut! Egeninnsats og 1500 kr. er alt som skal til. Med innkjøp av disse produktene kan jeg jo friske opp baksetene i samme slengen.

Takk for hjelpen  -  Da vet jeg at sittepute kan byttes over uten problem! Regner med at BMW`s svarte skinnseter er ganske så kurante å finne farge til. Er jo flere firmaer som selger disse produktene. Får lese meg opp på forumet her hvilke som er best!

 

Mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...