Gå til innhold

BMW starter ikke, rar lyd ved start.


Torgrimmen
 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Torgrimmen skrev:

Er dette mulig med BMW Scanner 1.4.0?

Er usikker på det. Skal si i fra om jeg finner noe sikker info om det. :wink: Skal koble til BMW Scanner på egen bil i løpet av kvelden....for nå har jeg dynamo problemer på egen bil. Kom såvidt hjem på garden her i stad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MrBrum skrev:

Er usikker på det. Skal si i fra om jeg finner noe sikker info om det. :wink: Skal koble til BMW Scanner på egen bil i løpet av kvelden....for nå har jeg dynamo problemer på egen bil. Kom såvidt hjem på garden her i stad...

Okey :) Tusentakk for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tyder det på at EWS har vært problemet hvertfall en stund. Du skrev at den fikk bensin i første innlegg.

Når DME har denne EWS feilmeldingen starter den ikke bensinpumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk under diagnose tråden her på Bimmers om noen i nærheten av deg har INPA og kan hjelpe deg med det som vises i videoen. (valg 2 i menyen)

Evt kjøp INPA hos Www.cable-shack.co.uk. Og ja... du kan få kjøpt tilsvarende på Ebay, men da risikerer du et elendig adapter samt et software pirat oppsett som er et helvete å installere. På nevnte side får du garanti og hjelp.

Evt må en BMW forhandler gjøre jobben.

Mange av de lokale ikke merke-verkstedene får nok ikke gjort denne jobben.

Det som må gjøres på bilen din er å resette "rolling codes". Det er IKKE det samme som "sync EWS-DME".

Ut fra det du forteller om bensinlukt osv tror jeg fortsatt motoren kan ha druknet. Så har du fått lite strøm og da er det typisk at rolling codes kommer ut av sync.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.3.2018 at 12.27, MrBrum skrev:

Om DU ikke forstår dette, så er ikke dette dett samme som at fenomenet ikke forekommer. Dette er vanlig på M50 og M52 motoren til BMW. Kan du da forklare hva som har skjedd i linkene jeg viser til? Det finnes mange flere her inne. Min egen (forrige) E39 måtte jeg dra 50 sek på starteren en gang før den startet. Sommerstid, og typisk...kaldstartet og flyttet og stoppet med kaldstartsystemet i drift(høy km stand).

Her er mere:

https://www.justanswer.com/bmw/60frk-bmw-m3-bmw-e46-m3-wont-start-battery-ok-turns.html

 

Har du foretatt en kompresjonstest eller bare antar du at alle de andre linkene har det, eller ikke. Problemet som beskrives her kan jo ha flere årsaker og selv om symptomene tilsynelatende er like betyr det ikke at årsaken er identisk. Om batt er lav vil disse bilene sprøyte inn mer drivstoff for å kompensere for lav spenning på injektorene. Ja bilen kan bli sur, men at du nevneverdig mister kompresjon av det, det er det jeg reagerer på. Det er mer sannsynlig at tennpluggene er sur og bare må tas ut for at drivstoffet skal fordampe men det skal sykt mye til for at disse blir så sur, da har du også andre underliggende problemer. Nå er det laget flere millioner biler med M50 og M52 motoren, det er langt flere ting som er mer vanlig på disse enn at de blir så sur at de aldri vil starte. Dette er BMW ikke en gammel skoda motor :) Du ser i disse linkene dine at flere skriver at de har kjørt BMW i åresvis uten å ha vært borti problemet. Du taper ikke nevneverdig kompresjon hvis motoren blir sur såfremt du ikke faktisk har veldig slitte linere, stempelringer og dermed forbruker mye olje. Da har motoren din gjort sitt isåfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...