Gå til innhold

Min E30 2dørs 88 Mod alpinweiss SELGES!!


ZhilleN
 Share

Anbefalte innlegg

Update! 

 

Da er jeg inne på tanken på motorbytte og få dette godkjent i vognkort selvfølgelig. 

Har en M50nv på hånda nå, vurderer da og få denne godkjent med kompressor og ende på rundt 300 holdbare hester. 

Planen er og overhale hele motoren med nye pakninger og forsterke bl.a toppakning og nye strekkbolter, se tilstand på motor osv. 

Motorrommet vil få en bra makeover (shaved) mulig lakkere det opp i samme farge som bilen på nytt for og få frem den "strøkne" looken. 

 

Handle inn nye komplette bremser, mellomaksling og differensial, nye foringer i understell samt pulverlakkere deler og tilpasset eksos. 

 

Tar gjerne imot tips og råd! :) 

 

bilde av hvordan heg vil ha motorrom samt noen bilder av bilen jeg tok her om dagen. 

EF7C825D-05F9-487B-BEA2-DA3964C29DF1.jpeg

EF95083C-3F46-4B84-8ACC-68402B0D73C6.jpeg

E2E62C60-93FE-497C-93F5-D05AADBC28B1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, RF91 skrev:

Mykje kulare med ein rein og fin M20 som e litt oppjassa 😎😎

Skjønner hva du mener, men jeg synes M50 motoren ser mye cleanere ut enn f.eks M20 selvom det er en artig motor uten tvil, men har hatt så mye plag med den jeg har nå at jeg ikke orker mer av den motoren, går ujevnt, dårlig gassrespons, girkasse føles veldig dårlig, etc. derfor vil jeg gå for en motor som er mer stabil, går bra og tåler mye, samt med kompressor på en slik motor gjør at den vil gå betraktelig bedre og gjør det til en bil jeg kan bruke bl.a på bane, finværsdager, utstilling. Har også planer om og restaurere det meste under bilen (ikke karosseri), da er det vel like greit og gå all in på et slikt bygg og få det godkjent så jeg slipper og måtte bytte bil for og få den bilen jeg vil ha/drømmebilen, jeg er veldig fornøyd med bilen ellers så da blir det og bygge den etter  hva jeg ønsker selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.8.2018 at 15.35, RF91 skrev:

Eg kan vel innrømma at ein anna grunn til at eg vil du skal beholda M20'en/ein M20B25 er at eg har akkurat samme planane med min eigen E30 😂 M50'en står i bilen og Rotrex-kompressoren ligg i ei eske i hylla ved siden av verktøykassen 😅 

20180625_000135.jpg

Så ut som en fin E30 😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...