Gå til innhold

Diverse spørsmål 2014 535d XD Touring


totakt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Fersk på forumet, og vurderer import av 2014 535d XD. Jeg har sett meg ut en i Tyskland, men har ikke sett bilder av den. Bilen har AC-Shnitzer felger, jeg ønsker ikke for lav gummi. Antar at disse da vil være 19 eller 20 tommer? Bilen har ikke vinterhjul, men det skal visst følge med nye i handelen, og håper jeg kan velge selv fritt originale BMW felger og piggfrie dekk etter ønske. Bilen selges av BMW niederlassung. Hvilke dimensjoner på dekk og felg kom denne bilen fra fabrikk? Hvilke vinterhjul bør jeg velge?

Bilen er førstegangsregistrert 24.09.2014. Kom det en facelift i 2014? Kan bilen være en "før facelift" utgave? Eller kan jeg si det er en 2015 modell? Kan det sees på bilen om det er en 2015, eller må det sees på rammenummer? Hva betyr LCI som jeg har sett her på forumet?

Kan noen fortelle litt om 02VA Adaptive Drive? Jeg forstår det som at alle Touring har luftbelger bak? Denne har altså kode 02VA, har den noe da luftgreier fremme også? Eller et eller annet som reduserer krenging i sving?

Dette blir i tilfelle min andre BMW. Importerte en 3-serie i 2010, men solgte den etter ett år, og har hatt annet merke siden. Har derfor begrenset kunnskap, men prøver å finne ut mest mulig nå for å klare å bestemme meg for hva jeg skal gå for.

 

Endret av totakt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kan svare på det jeg vet.

LCI står for Life Cycle Impulse og er det samme som facelift. LCI-utgaven begynte produksjonen i Juli 2013 som 2014-modeller. Og ja, det vises på bilen at det er en LCI, men ingen ser f.eks. forskjell på en LCI 2014 eller en LCI 2015. Adaptive Drive er genialt, og synes denne siden forklarte det bedre enn jeg ville gjort:  http://www.bmw.com.kh/asia/en/insights/technology/technology_guide/articles/adaptive_drive.html?source=index&article=adaptive_drive

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar!

Noen BMWer har vel større dimensjon på bakhjul enn framhjul. Dette gjelder kanskje ikke XDrive?

Da har jeg sendt selger flere spørsmål, så får vi se hvordan det barker i vei..

Og så vil jeg spørre dere om multimedia og om det vil virke på importbil, men da lager jeg heller en tråd om det der det hørere hjemme..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil en F10 530d X-drive så kom den originalt med 19" felger og 245 fremme og 275 bak. Dette står også i vognkortet.

Skal du ha forskjellig bredde forand og bak må dekka være stjernemerkede (godkjent av BMW, lik rulleomkrets) for ikke å få trøbbel med drivverket.

På vinter kjører jeg 18" med 225 bredde

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takker for gode svar. Den aktuelle bilen er nå solgt, dessverre ikke til meg. Merker at jeg er kresen, og at det er vanskelig å finne riktig eksemplar med hensyn til farge, utstyr og kjørelengde. Fortsetter å lete på Finn og i Tyskland..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...