Gå til innhold

Multimedia på importbil


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å importere en 2014 535d XDrive fra Tyskland. Jeg har begrenset kunnskap om mye av det utstyret som finnes i bilen, men regner med jeg ønsker å benytte meg av det meste. Spørsmålet blir da hva kan jeg regne med å få utfordringer med?

Lister opp aktuelt utstyr i aktuell bil:

Multimedia: Navi Professional, TV- funksjon, DAB Tuner, Real Time Traffic Information, Remote Services, Internet, Online Entertainment, Komforttelefonie mit erweiterter smartphone anbindung, freisprechanrichtung.

Fra fahrerassistenz: Integrert garasjportåpner, speed limit info, intelligenter notruf, teleservices, concierge services (dette har jeg ikke peiling på hva er)

Lista er jo lenger, men her tar jeg bare med ting som jeg regner med kan være utfordrende. Jeg skjønner hva det meste av dette er, men har langt fra kontroll på hvordan løse problemer rundt bruken av dette. Hvis det er mye styr med å få vesentlige ting til å fungere, må jeg kanskje slå import fra meg.

En siste ting er Webasto. Regner med jeg kan sette tid den skal starte i fra knapper inne i bil? Eller starte med fjernkontroll? Ønsker jo helst å kunne starte den fra mobil om det lar seg gjøre..

Mange spørsmål fra en godt voksen kar, men litt fersk og grønn om dette..

Hilsen Jens

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noe av dette skal være spesielt vanskelig 👍 må kanskje overføre kjøretøyet til norge for å få norsk connected drive, men det ordner du enkelt med en telefon til bmw.

Webasto kan startes som du sier med tidsinnstilling, fjernkontroll eller fra mobil med connected drive abonoment.

Utenom tv-funksjon og online  entertainment, har jeg alt du nevner, og det fungerer som det skal på min importerte f11 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takker for gode svar. Dessverre er den utvalgte bilen solgt til en tysker. Angrer litt på at jeg ikke stod på litt mer for den handelen, siden jeg nå ikke finner en like bra bil. Mulig jeg må senke kravene, ikke lett å få alt når man skal ha brukt. Fortsetter å lete i tyskland og på Finn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...