Gå til innhold

Koble til fronthøyttalere E61


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bygge om stereoanlegget i bilen min (E61 '08). Den har standard fattigmanns-anlegg med to sett 4" og 2x 6.5" under setene. 

Har fått til å hente signal fra basselementene, koble det opp og forsterke de to basshøyttalerne. Jeg skal bytte ut høyttalerne i dørene, men må koble meg inn på ledningsnettet til høyttalerne.

Jeg forstår det sånn at fronthøyttalerne er parallelkoblet med basshøyttalerne originalt, og at de da er splittet et sted. Sliter med å finne ut hvor dette nøyaktig er! 

Ved de origínale basshøyttalerne var det to ledninger som jeg da koblet meg inn på. Prøvde å følge dem framover mot A-stolpen, men de går inn i en svær kabelbunt og det er helt umulig å se hva som skjer videre. Har tatt av hanskerommet. Ser kabelbunten som går ut til døren, men den er. godt teipet og det er veldig mange ledninger, også litt vanskelig å komme til. Vil helst ikke skjære i den på måfå. Hvis noen andre har gjort dette ønsker jeg svært gjerne tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det virket som de er parallelkoblet i preLCI, men har en egen utgang LCI. 

Jeg så på fargekoden på kabel til høyttaler i døren og fant den igjen i strømpen innenfor døren. Klippet og loddet på signalkabel fra forsterker, teipet orignalkabel mot spiller. Fungerte fint, litt liten plass å lodde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...